„Podpora přírodovědného a technického vzdělávání by neměla být jen o podpoře technických škol, ale také o rozvoji těchto oborů na školách s všeobecným zaměřením. Studenti by měli získat do života všeobecný přehled, do kterého patří také znalost základních matematických či technických pojmů. Jsem také přesvědčen, že například matematika je nejlépe vyučována právě na školách s všeobecným zaměřením, tedy na gymnáziích, která však jednoznačně předpokládají další studium na vysoké škole,“ uvedl Martin Netolický v průběhu diskuse.
Ta byla směřována mimo jiné k problematice nedostatku technických profesí, mezi které patří v Pardubickém kraji například obráběči kovů. Jedním z témat bylo také takzvané duální vzdělávání, jehož prvky se snaží prosazovat také Pardubický kraj. „V našem kraji již funguje spolupráce města, školy, kraje a zaměstnavatele. Konkrétně v Žamberku, kde Pardubický kraj pomocí stipendií podporuje nadané studenty, kteří mají možnost vzdělávat se přímo v pracovním procesu, což je nenahraditelná zkušenost,“ zmínil hejtman spolupráci mezi Střední školou řemesel, obchodu a služeb Žamberk a firmou Bühler CZ.
Diskutující se zaměřili také na fungování vysokého školství a jeho kvalitě. „Ve chvíli kdy vysokou školu studují statisíce studentů, tak je jasné, že potřebujeme dostatečné množství vyučujících, jejichž vzdělávání a kvalita ovlivňuje přímo studenty. Měla by povinně existovat hospitace při hodinách asistentů a odborných asistentů, aby bylo zřejmé, kdo odvádí svojí práci dobře a pracuje i nad rámec svých povinností,“ sdělil Martin Netolický.
V diskusním panelu přednesli své příspěvky a názory také ředitel odboru vzdělávání Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy Petr Bannert, proděkan pro pedagogiku Fakulty chemicko-technologické Univerzity Pardubice Petr Kalenda, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jan Rafaj, generální ředitel společnosti Synthesia Josef Liška a vedoucí korporátní komunikace společnosti Bosch Group v České republice Pavel Roman.
autor: Tisková zpráva