Volba spotřebitelů: Při nákupu u Čechů rozhoduje cena a kvalita výrobku

28.04.2014 19:49

Skupina Atoz Retail dnes na slavnostním galavečeru vyhlásila výsledky čtrnáctého ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který oceňuje inovace na českém trhu rychloobrátkového zboží. Spotřebitelé letos vybírali ze 133 výrobků / výrobkových řad ve 43 kategoriích. Z průzkumu agentury STEM/MARK vyplynulo, že při rozhodování spotřebitelů o nákupu rozhoduje cena, kvalita, ale také značka a původ výrobku.

Volba spotřebitelů: Při nákupu u Čechů rozhoduje cena a kvalita výrobku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Potraviny, ilustrační foto

Výrobci a distributoři mohli do letošního ročníku programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka přihlásit své inovace z oblasti rychloobrátkového zboží s výjimkou tabákových výrobků, které byly na český trh uvedeny v období od září 2012 do konce roku 2013.

Čtrnáctý ročník opět rostl co do počtu soutěžních výrobků, které byly rozděleny do 41 tradičních potravinářských a drogistických kategorií. Nově se ale v programu objevily také potravinové doplňky pro děti i dospělé, a tak o ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2014 nakonec usilovalo celkem 133 novinek ve 43 kategoriích.

Výrobky hodnotily 4000 českých spotřebitelů  

Slavnostní galavečer 14. ročníku programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka proběhl v pražském Hotelu Ambassador – Zlatá Husa a hosty jím už tradičně provedla herečka Bára Štěpánová. V průběhu večera také organizátor Atoz Retail předal šek na 133 000 Kč České Federaci potravinových bank. „V rámci programu tuto dobročinnou organizaci nejenom mediálně podporujeme, ale letos stejně jako loni věnujeme na její činnost tisíc korun za každý přihlášený výrobek,“ říká Lukáš Matějka, projektový manažer programu.

Podkladem pro udělení ocenění se staly výsledky exkluzivního výzkumu agentury STEM/MARK. „Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc respondentů a výsledný index byl kalkulován na základě celkového dojmu, líbivosti obalu a zkušeností s výrobkem v dané kategorii. V rámci průzkumu jsme taktéž zjišťovali nákupní chování spotřebitelů, které jsme mohli porovnat s výsledky z minulých let. Z tohoto srovnání vyplývá, že Češi jsou stejně jako dříve stále velmi vnímaví k výši ceny, slevám a akcím, ale je pro ně také důležitá kvalita výrobku, jeho původ, značka a její tradice,“ uvádí Tomáš Říha, zástupce ředitele společnosti STEM/MARK.

U odborné poroty bodovaly netradiční inovace

Kromě oceněných v jednotlivých produktových kategoriích (viz přílohu č. 1) si během galavečera cenu odnesl také Absolutní vítěz, tedy výrobek, který získal nejvyšší počet bodů. Staly se jím sýry Président Camembert Le Petit a Président Le Bleu společnosti Lactalis CZ.

Vedle reprezentativního vzorku spotřebitelů mohli své nejoblíbenější novinky volit také čtenáři a uživatelé médií, která jsou mediálními partnery programu. Takových doprovodných soutěží letos proběhlo deset (viz přílohu č. 2).  

I když o výsledcích programu rozhodují samotní spotřebitelé, ihned po uzavření registrace do 14. ročníku programu zasedla také odborná porota. Jejím úkolem bylo schválit oprávněnost přihlášených produktů usilovat o titul Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka a jejich rozdělení do kategorií. Kromě toho vybrala také produkty, které získaly speciální cenu, cenu poroty. Odborníci za nejinovativnější produkty letošního ročníku označili v oblasti potravin Zeleninové chipsy Bio cibulové společnosti Lifefood Czech Republic a v rámci drogistického sortimentu toaletní papír Sanft&Sicher s cestovní ruličkou uprostřed společnosti dm drogerie markt.

Nejlepší novinky na billboardech, v tisku, obchodech i na internetu

Slavnostním galavečerem ale program nekončí. Oceněné společnosti mohou po dobu jednoho roku využít logo Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2014 při propagaci vítězných výrobků, a to jak na jejich obalech, tak v marketingových kampaních.

Další podporu připravuje organizátor Atoz Retail ve spolupráci s mediálními partnery programu. Kromě tisku, internetu a rozhlasu program a jeho vítěze podpoří také outdoorová kampaň na citylightech, billboardech a na reklamních obrazovkách v MHD, obchodech i v čekárnách lékařských ordinací.

Velkého zviditelnění se oceněné produkty dočkají také v obchodech, kde budou označeny POS materiály, objeví se na plakátech, v letákových akcích a na druhotných umístěních. Letos tato podpora proběhne už tradičně v Intersparu, Penny Marketu a prodejnách skupiny Coop – Terno a Trefa. Nově se k nim pak přidají Rossmann a obchody na čerpacích stanicích Lukoil.

Partneři programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2014:

  • partneři retailové promoce: Interspar, Lukoil, Penny Market, Rossmann, prodejny skupiny Coop – Terno a Trefa
  • výzkumná agentura: STEM/MARK
  • odborní partneři: Marketingový institut, Nielsen Czech Republic
  • B2C mediální partneři:

tisk: Apetit, Betynka, Glanc, Katka, Katka Křížovky, Pošli recept!

rádia: Evropa 2, Frekvence 1, BBC

internetové portály: Aukro, Babinet, Heureka, iPrima, Prima Fresh, Prima Ženy

outdoor a in-store propagace: Ona TV, Outdoor Akzent, Store Media, TV Transport

  • B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, PHM Plus, Svět balení, Marketing&Media
  • partneři ceremonie: Hotel Ambassador – Zlatá Husa, Aquapalace Hotel Prague a Wau Studio

Innovation Village: Inovace jako akcelerátor tržeb

Letos už pátým rokem doprovodila program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka odborná konference Innovation Village, tentokrát s podtitulem Inovace jako akcelerátor tržeb. Novinky nepřinášejí pouze zvýšení nákladů, ale také zajímavou možnost, jak zvýšit prodeje. V rámci konferenčního programu se tedy hovořilo o tom, co to vlastně inovace je, jak ji poznat, jak vyhodnocovat úspěšnost novinek uvedených na trh, co odlišuje úspěšné inovace od těch méně úspěšných a zda je český trh na skutečné inovace vůbec připraven. Nechyběly ani zajímavé případové studie úspěšných marketingových kampaní či obalových řešení nových produktů.

Zlatými partnery konference byly Ferratt International a Thimm Packaging, stříbrnými partnery se staly Aledeto, ppm factum a Societé, bronzovými partnery pak Fiala & Šebek Visual Communications, GfK, OTK Group a Panflex. Odborně akci zaštítily Marketingový institut a POPAI CE, speciálním partnerem se stalo Wau Studio a mediálně konferenci podpořily časopisy Zboží&Prodej a Svět balení.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: V Pardubicích byly vysazeny tradiční odrůdy stromů

11:46 Nadace ČEZ: V Pardubicích byly vysazeny tradiční odrůdy stromů

Lokalita U Trojice v Pardubicích prochází změnou. Byly zde vysazeny tradiční odrůdy ovocných stromů.…