Volba spotřebitelů: Při nákupu u Čechů rozhoduje cena a kvalita výrobku

28.04.2014 19:49 | Zprávy

Skupina Atoz Retail dnes na slavnostním galavečeru vyhlásila výsledky čtrnáctého ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který oceňuje inovace na českém trhu rychloobrátkového zboží. Spotřebitelé letos vybírali ze 133 výrobků / výrobkových řad ve 43 kategoriích. Z průzkumu agentury STEM/MARK vyplynulo, že při rozhodování spotřebitelů o nákupu rozhoduje cena, kvalita, ale také značka a původ výrobku.

Volba spotřebitelů: Při nákupu u Čechů rozhoduje cena a kvalita výrobku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Potraviny, ilustrační foto

Výrobci a distributoři mohli do letošního ročníku programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka přihlásit své inovace z oblasti rychloobrátkového zboží s výjimkou tabákových výrobků, které byly na český trh uvedeny v období od září 2012 do konce roku 2013.

Čtrnáctý ročník opět rostl co do počtu soutěžních výrobků, které byly rozděleny do 41 tradičních potravinářských a drogistických kategorií. Nově se ale v programu objevily také potravinové doplňky pro děti i dospělé, a tak o ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2014 nakonec usilovalo celkem 133 novinek ve 43 kategoriích.

Výrobky hodnotily 4000 českých spotřebitelů  

Slavnostní galavečer 14. ročníku programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka proběhl v pražském Hotelu Ambassador – Zlatá Husa a hosty jím už tradičně provedla herečka Bára Štěpánová. V průběhu večera také organizátor Atoz Retail předal šek na 133 000 Kč České Federaci potravinových bank. „V rámci programu tuto dobročinnou organizaci nejenom mediálně podporujeme, ale letos stejně jako loni věnujeme na její činnost tisíc korun za každý přihlášený výrobek,“ říká Lukáš Matějka, projektový manažer programu.

Podkladem pro udělení ocenění se staly výsledky exkluzivního výzkumu agentury STEM/MARK. „Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc respondentů a výsledný index byl kalkulován na základě celkového dojmu, líbivosti obalu a zkušeností s výrobkem v dané kategorii. V rámci průzkumu jsme taktéž zjišťovali nákupní chování spotřebitelů, které jsme mohli porovnat s výsledky z minulých let. Z tohoto srovnání vyplývá, že Češi jsou stejně jako dříve stále velmi vnímaví k výši ceny, slevám a akcím, ale je pro ně také důležitá kvalita výrobku, jeho původ, značka a její tradice,“ uvádí Tomáš Říha, zástupce ředitele společnosti STEM/MARK.

U odborné poroty bodovaly netradiční inovace

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Ke zvýšení porodnosti

Zajímalo by mě, zda také jako strana nějak řešíte to, jak usnadnit rodičům, kteří se starají o malé děti to, aby mohli pracovat a zároveň se starat o děti, které se o sebe ještě sami postarat nedokážou? Tím myslím, když vám skončí rodičovská, protože i to je podle mě dost problém, který je ale polit...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP prodlužuje prohlídky stavby metra D a přidává další den

16:13 DPP prodlužuje prohlídky stavby metra D a přidává další den

Na základě mimořádně vysokého zájmu veřejnosti o návštěvu stavby prvního úseku metra D navyšuje Dopr…