,,V krátké době po volbách se nám podařilo získat rozhovory s členy všech volebních týmů a za použití našich monitoringů přinést ucelený a zároveň hluboký pohled do zákulisí volebních kampaní,” představuje publikaci předseda IPM Pavel Šíma. ,,Ebook dosáhl za první tři dny 600 stažení”, komentuje Šíma zájem o knížku.
Kniha se věnuje kampaním všech stran, které se dostaly do Poslanecké sněmovny. ,,Zařadili jsme do něj také kampaně Strany Zelených a SPOZ, protože jsme při určování, které strany zkoumat, vycházeli ze zářijových průzkumů”, říká Šíma a dodává: ,,Kvůli kompaktnosti publikace nepopisujeme všech dvacet čtyři subjektů, které ve volbách kandidovaly.”
Čtenář se dozví především to, že kampaně jsou stále profesionálnější. Strany si zadávájí výzkumy, najímají agentury, tvoří strategie, testují hesla ve focus groups a cílí reklamu na internetu. Nebojí se za kampaně ani utrácet. Loňské volby je stály přes 300 milionů korun. Kandidáti se více odvažují chodit mezi voliče a diskutovat s nimi. Tradiční velké mítinky jsou spíše na ústupu.
Ebook je rozdělen na dvě části, první popisuje marketingové nástroje a kanály, jejichž prostřednictvím strany komunikovaly s voliči. Druhá část podává ucelené shrnutí a hodnocení kampaní každé ze stran.
Publikaci si můžete první měsíc stáhnout zdarma.
O Institutu politického marketingu
Institut se zaměřuje na kultivování a profesionalizování politického marketingu v České republice. Vytváří online slovník politického marketingu. Vydává články a studie o kampaních a volbách. Do budoucna plánuje organizovat školení a přednášky věnující se tématice voleb, kampaní a politického marketingu. Těmito i dalšími způsoby Institut politického marketingu přispívá k tomu, aby se politický marketing stal respektovanou a dospělou profesní disciplínou, jakou by po dvaceti letech existence měl být.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva