Volební kampaně 2013: vyšla první publikace o volbách, které zrodily současnou koalici

20.05.2014 8:53

Jaké byly kampaně jednotlivých stran do poslanecké sněmovny? Kolik do nich strany investovaly? Jakou měly strategii? Jak komunikovaly s voliči a médii? Kniha Volební kampaně 2013, která je první měsíc zdarma ke stažení, ve 26 kapitolách komplexně popisuje marketing posledních voleb.

Volební kampaně 2013: vyšla první publikace o volbách, které zrodily současnou koalici
Foto: Hans Štembera
Popisek: Volební urna

,,V krátké době po volbách se nám podařilo získat rozhovory s členy všech volebních týmů a za použití našich monitoringů přinést ucelený a zároveň hluboký pohled do zákulisí volebních kampaní,” představuje publikaci předseda IPM Pavel Šíma. ,,Ebook dosáhl za první tři dny 600 stažení”, komentuje Šíma zájem o knížku.

Kniha se věnuje kampaním všech stran, které se dostaly do Poslanecké sněmovny. ,,Zařadili jsme do něj také kampaně Strany Zelených a SPOZ, protože jsme při určování, které strany zkoumat, vycházeli ze zářijových průzkumů”, říká Šíma a dodává: ,,Kvůli kompaktnosti publikace nepopisujeme všech dvacet čtyři subjektů, které ve volbách kandidovaly.”

Čtenář se dozví především to, že kampaně jsou stále profesionálnější. Strany si zadávájí výzkumy, najímají agentury, tvoří strategie, testují hesla ve focus groups a cílí reklamu na internetu. Nebojí se za kampaně ani utrácet. Loňské volby je stály přes 300 milionů korun. Kandidáti se více odvažují chodit mezi voliče a diskutovat s nimi. Tradiční velké mítinky jsou spíše na ústupu.

Ebook je rozdělen na dvě části, první popisuje marketingové nástroje a kanály, jejichž prostřednictvím strany komunikovaly s voliči. Druhá část podává ucelené shrnutí a hodnocení kampaní každé ze stran.

Publikaci si můžete první měsíc stáhnout zdarma.

O Institutu politického marketingu

Institut se zaměřuje na kultivování a profesionalizování politického marketingu v České republice. Vytváří online slovník politického marketingu. Vydává články a studie o kampaních a volbách. Do budoucna plánuje organizovat školení a přednášky věnující se tématice voleb, kampaní a politického marketingu. Těmito i dalšími způsoby Institut politického marketingu přispívá k tomu, aby se politický marketing stal respektovanou a dospělou profesní disciplínou, jakou by po dvaceti letech existence měl být.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Podnikatelé a obce doporučují místo vracení PET lahví v obchodech využít síť žlutých popelnic

10:17 Hospodářská komora: Podnikatelé a obce doporučují místo vracení PET lahví v obchodech využít síť žlutých popelnic

Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané…