Odjíždět bude z nádraží Praha-Braník a cestující se jím můžou vypravit na rekonstrukci Bitvy o brod u Zbořeného Kostelce, prohlídku Centra sklářského umění Huť František v Sázavě nebo návštěvu Sázavského kláštera. Během letních prázdnin pojede parní vlak ještě třikrát, 5. července a 16. srpna do Kácova a 30. srpna do Postupic.
Parní vlak bude sestaven z historických vozů 2. a 3. třídy s dřevěnými lavicemi včetně vozu bufetového. Odjezd z Prahy-Braníka bude v 09:02, příjezd do Sázavy-Černých Bud je plánován na 12:19. Ve 14:15 se souprava vydá na krátkou vyhlídkovou jízdu do Ledečka. Odtud se bude vracet ve 14:51 a po hodinové přestávce v Sázavě-Černých Budech bude pokračovat zpět na pražské branické nádraží. Zpáteční jízdenka z Prahy do Týnce nad Sázavou stojí 240 korun, do Sázavy pak 280 korun. Prodávat se budou i jízdenky pro kratší úseky a zlevněné jízdenky pro děti.
Vlak projede nejkrásnější trasu „Posázavského Pacifiku“ do Čerčan. Kromě překrásného okolí železniční tratě vybudované v kaňonu řeky Sázavy s několika tunely a kamennými viadukty mohou cestující z parního vlaku navštívit mnoho kulturních akcí a památek v Posázaví. V Týnci nad Sázavou lze navštívit starobylý hrad nebo nedalekou zříceninu hradu Zbořený Kostelec, kde se od sobotní 15. hodiny uskuteční ukázka středověké Bitvy o brod. Té se zúčastní 200 bojovníků a její atmosféru dokreslí pyrotechnické efekty. Chybět nebude ani dobové tržiště s občerstvením a medovinou. Kdo nepojede do Týnce nad Sázavou, může navštívit Centrum sklářského umění Huť František v Sázavě, které nabídne cestujícím s jízdenkami na historický vlak snížené vstupné, nebo Sázavský klášter.
Předprodej jízdenek probíhá na nádraží Praha-Braník denně od 7 do 18 hodin a na nádraží Praha Masarykovo u mezinárodní pokladny denně od 8 do 18 hodin. Porobnosti poskytne Krajské centrum osobní dopravy Praha (tel.: 972 241 629, e-mail: Lemberk@kcod.cd.cz) nebo zaměstnanci železničních stanic Praha-Braník (tel. 725 859 426, e-mail Pavlik@kcod.cd.cz) a Praha Masarykovo nádraží (tel.972 246 161).
autor: České dráhy