Prvním civilním letištěm v Praze bylo letiště ve Kbelích, nicméně koncem dvacátých let minulého století se ukázalo, že už kapacitně nevyhovuje a proto tehdejší vláda rozhodla o vybudování ruzyňského letiště (březen 1929). 24. července 1933 byly zahájeny stavební práce, které pokračovaly další čtyři roky. Letištní areál zahrnul 108 hektarů, z nichž 35 připadlo na zastavěnou část letiště, tedy provozní objekty, komunikace a ostatní zařízení. Dráhový systém tvořily travnaté vzletové a přistávací dráhy. Terénní úpravy letištní plochy trvaly necelý rok a bez mechanizace bylo přesunuto 570 tis. m3 zeminy a oseto 90 ha ploch. Dodavatelé byli omezeni ve využívání mechanizace, důvodem byl fakt, že tyto práce měly přispět ke snížení nezaměstnanosti v době hospodářské krize. Základní výstavba trvala 44 měsíců a byla dokončena 1. března 1937, do provozu bylo letiště uvedeno 5. dubna téhož roku. Jako jedno z nejlepších v Evropě bylo ruzyňské letiště po zprovoznění označeno zahraničními odborníky. Odbavovací budova projektovaná Ing. arch. A. Benšem získala zlatou medaili na Mezinárodní výstavě umění a techniky v Paříži v roce 1937. *
Po osmdesáti letech od zahájení výstavby je Letiště Václava Havla Praha moderním vzdušným přístavem, vstupní bránou do České republiky, která odbavuje více než 90 % všech cestujících. Mezi nejvýznamnější stavební práce patří probíhající generální oprava hlavní dráhy a plánovaná výstavba paralelní dráhy.
autor: Tisková zpráva