Přestože v České republice společnosti nabízejí homeoffice méně často než v zahraničí, lidé o práci z prostředí domova projevují stále větší zájem. Jev dokládají i údaje Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj. Podle nich by měl v celosvětovém měřítku počet zaměstnanců v režimu homeoffice dosáhnout do roku 2015 téměř 40 %. Progres tohoto trendu pak ve výsledku ovlivňuje řadu pracovních procesů, zázemí i finanční náklady.
„Práci z domova často vyhledávají matky s malými dětmi, lidé dojíždějící do zaměstnání více než hodinu nebo obchodníci, kteří jsou stále na cestách. Práce v režimu homeoffice jim totiž umožňuje efektivně hospodařit s jejich volným časem, a nemusí tak po schůzce cestovat ještě do kanceláře. Komfort v podobě vykonávání zaměstnání z prostředí domova však české společnosti obvykle nabízí spíše lidem s vyšším platovým ohodnocením a na manažerských pozicích," uvádí Ondřej Wysoglad, country manager personální agentury ADECCO spol. s r. o. „Zaměstnavatelé totiž chtějí mít nad výkony zaměstnanců jasnou kontrolu. Z tohoto důvodu práci z domova nenabízí každému a jedná se spíše o jakousi formu benefitu," vysvětluje Wysoglad.
Spolu s nárůstem zájmu zaměstnanců o homeoffice stoupají podle odborníků i jejich nároky na vybavení pracovního koutu. Důraz je kladen na styl, originalitu a kvalitu. „Zatímco před 5 lety lidé pracovali běžně u kuchyňského stolu a zaměstnání tak od domova příliš neoddělovali, v poslední době věnují mnohem více pozornosti vytvoření ideálního a separátního pracovního zázemí," potvrzuje chování homeoffice zaměstnanců Jana Martínková ze společnosti Activa, která provozuje specializovaný eshop PotrebyProKancelar.cz. Ten se nabídkou zaměřuje na drobné živnostníky, firmy s menší administrativou a osoby pracující z prostředí domova. „Aktuálně je módní pořizovat si designové výrobky prémiových řad, které se do kanceláře běžně neobjednávají. Jedná se třeba o pořadače v retro stylu, originální diáře v hladké vazbě nebo celokovové barevné sešívačky," doplňuje Martínková.
Kromě nutnosti řešit pracovní zázemí má homeoffice pro zaměstnance a společnosti i řadu technických specifik. Zásadním doprovodným faktorem práce z prostředí domova je podle odborníků potřeba zajištění přístupu zaměstnanců k firemní síti. V souvislosti s tím řeší společnosti nejčastěji problematiku dostatečného zabezpečení citlivých firemních dat.
„Zabezpečit přístup zaměstnanců na homeoffice k firemní síti je pro každou společnost klíčové. Připojení obvykle probíhá prostřednictvím takzvané virtuální privátní sítě, která umí propojit počítače v rámci uzavřené soukromé sítě, či pomocí vzdálené plochy. Tímto způsobem naopak dojde k propojení dvou počítačů přes internet. Oba přístupy jsou chráněny speciálními hesly. Po připojení zaměstnance na homeoffice do sítě je tak veškerá komunikace šifrována a chráněna před vstupem cizích osob," přibližuje Martin Jirkal ze společnosti Servodata, která dodává informační a komunikační řešení se zaměřením na podnikovou infrastrukturu. „Jako pojistku doporučujeme zaměstnavatelům umožnit zaměstnancům přístup k firemní síti pouze firemním počítačem. Nad vlastním zařízením zaměstnance mohou totiž do jisté míry ztratit kontrolu. Zároveň doporučujeme zaměstnance na homeoffice proškolit v bezpečné práci s daty," doplňuje Jirkal.
O společnosti ACTIVA
ACTIVA, spol. s r.o., působí jako dodavatel kancelářských potřeb od roku 1992. Během své mnohaleté existence si na trhu vybudovala významné postavení a získala řadu významných a náročných klientů, kteří oceňují její vysoce profesionální služby. V současné době má společnost téměř 420 zaměstnanců. Centrála společnosti se nachází v Praze-Letňanech, kde je z centrálního skladu o rozloze téměř 20 500 metrů čtverečních zákazníkům okamžitě expedováno požadované zboží. Společnost působí také na Slovensku pod názvem ACTIVA Slovakia. V katalogu ACTIVA, který představuje nejširší nabídku na trhu, naleznete více než 8 400 položek kancelářského zboží včetně občerstvení a úklidových prostředků.
O společnosti Servodata
Servodata Group se dlouhodobě specializuje na návrh a realizaci komplexních řešení podnikové infrastruktury v oblasti informačních a komunikačních technologií. Rozsáhlé portfolio zahrnuje také licenční management softwaru Microsoft, Red Hat a Adobe, bezpečnostní technologie Symantec, řešení pro ukládání dat (například EMC2 nebo HP), návrh a implementaci middleware platformy JBoss od společnosti Red Hat a další. S téměř miliardovým obratem ročně patří Servodata dlouhodobě mezi nejvýznamnější ICT společnosti na českém i slovenském trhu. Do skupiny Servodata Group mimo jiné patří také společnosti DoxoLogic, s.r.o., DataScipt s.r.o., a S-COMP Centre CZ s.r.o.
Společnost získala certifikace Systému řízení jakosti ISO 9001:2000, Systému řízení bezpečnosti informací ISO 27001:2005 i certifikaci „TAJNÉ“ udělenou Národním bezpečnostním úřadem.
O společnosti Adecco
Personální agentura Adecco je mezinárodní společnost, která na trhu v České republice působí již od roku 1992. V současné době má 12 poboček a On-Site pracovišť u klientů v ČR. Přítomnost společnosti v jednotlivých regionech umožňuje detailně poznat lokální specifika trhu práce a poskytovat tak firmám ty nejvhodnější kandidáty a uchazečům o zaměstnání dobrou práci ve všech odvětvích.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva