dTest: Autopůjčovny slibují lepší podmínky

21.08.2015 14:39

Nepřehledným podmínkám při půjčování vozů by měl být konec. Alespoň u pěti největších společností v Evropě. Ty se zavázaly do konce roku 2015 výrazně zpřehlednit podmínky účtování pohonných hmot a pojištění a zajistit férovější přístup při řešení škod i větší transparentnost cen.

dTest: Autopůjčovny slibují lepší podmínky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Doprava - ilustrační foto

Autopůjčovny k tomu přimělo opatření Evropské komise a dozorových orgánů zemí EU, které v posledních dvou letech řešily výrazný nárůst počtu stížností spotřebitelů na jednání autopůjčoven.

„Pět největších řetězců, které drží více než 65% podíl na trhu v EU, slíbilo zajistit jasnější a spravedlivější postupy kontroly vozidel a zlepšení postupů při účtování dodatečných poplatků zákazníkům. Spotřebitelům má být umožněno rozporovat jakoukoli škodu před jejím stržením ze zaplacené zálohy či přímo z platební karty,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. Jedná se o tyto autopůjčovny: Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz a Sixt.

Častým problémem, se kterým se na síť Evropských spotřebitelských center obrací i čeští spotřebitelé, je jednání autopůjčoven po vrácení vozu. „Společnost naúčtuje spotřebiteli několik set eur za opravu karoserie, kterou on ale podle svých slov nepoškodil. Z toho důvodu doporučujeme vždy nechat zaměstnance autopůjčovny podepsat potvrzení o vrácení vozu v bezvadném stavu. Je také vhodné si vůz nafotit jak při převzetí, tak při předání,“ vysvětluje Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra při České obchodní inspekci.

Stížnosti se pojí i s jednáním některých zaměstnanců půjčoven přímo na místě, kteří zákazníkovi nutí předražené dodatečné pojištění, ačkoli ten již pojištění uzavřel při online rezervaci. Smlouvy jsou často v místním jazyce a spotřebitelé je někdy na naléhání anglicky mluvícího pracovníka podepíší, protože potřebují odjet. Autopůjčovny by se tedy měly zaměřit i na jednání svých zaměstnanců a na jazyk smluvních podmínek pro zahraniční zákazníky.

Mezi hlavní zlepšení mají patřit také srozumitelnější informace týkající se online rezervací a možností jejich zrušení, povinných poplatků a volitelných doplňků. Jasnější informace by zákazníci měli dostat také o nejdůležitějších podmínkách pronájmu a požadavcích, včetně záloh placených z karty spotřebitele.

V roce 2013 bylo v EU uzavřeno přes 21 miliónů jednotlivých smluv o pronájmu automobilů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…