Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je na návštěvě Japonska – ostrovní země, která ke protkána vlakovými vysokorychlostními tratěmi. Sobotka si posteskl, proč tak rychle nedokážeme postavit trať pro rychlovlak i u nás doma. Ťok poslal Sobotkovi přes kamery vzkaz.
„Mně by se chtělo zareagovat, že kdybych byl v politice tak dlouho, jako je pan premiér, tak možná už bychom těmi rychlovlaky jezdili,“ prohlásil člen vlády. Stejně jako šéf hnutí ANO Andrej Babiš, jehož stranu zastupuje ve vládě, i Ťok sní o tom, že v roce 2035 pojedeme z Prahy do Brna vlakem jen 40 minut. Ťok však upozornil, že tohoto času nepůjde z technických důvodů dosáhnout. Babiš tedy sní o něčem, co je nedosažitelné. Proč? Protože do Brna a do Prahy nemohou rychlovlaky vjíždět plnou rychlostí. Realističtější proto je, že se z Brna do Prahy pojede 56 minut, prozradil Ťok.
Rychlovlaky ovšem nebyly jediným tématem, kterému se ministr věnoval. Prozradil, že dálnice D1 se bude v létě modernizovat hned na sedmi místech, takže na plynulost dopravy budou moct řidiči asi zapomenout. Ministr Ťok to ale tak černě nevidí, protože i v létě bude platit, že dva pruhy ze čtyř budou za všech okolností volné.„Myslím si, že by bylo potřeba, aby byla na dálnicích víc vidět dopravní policie, a oni mi to přislíbili,“ upozornil ministr.
Ve druhé polovině pořadu se rozpovídal o soutěži na mýto na dálnicích. Strop této velké zakázky je podle Ťoka na dvaceti miliardách korun, ale zdůraznil, že díky soutěži očekává významné snížení ceny. Z mýta prý bude mít víc peněz i stát, protože se předpokládá, že nový provozovatel systému bude mít nižší zisky a na stát tak zbude víc.
Když Nejvyšší kontrolní úřad kontroloval, jak funguje mýtný systém, tak úředník, který to měl na starosti, požadoval také dokumentaci k připravovanému výběrovému řízení. Ťok však tuto dokumentaci odmítl vydat, aby některá ze stran neměla výhodu oproti ostatním uchazečům.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp