Letošní data potvrzují, že pro více než polovinu našich občanů (55 %) je hlavním zdrojem informací televize. Třetina lidí uvedla jako hlavní zdroj internet, čtvrtina noviny a 15 % časopisy. Rádio je s pětinou hlasů (respondenti mohli uvést více než jeden „hlavní zdroj") poslední.
Median uvádí ve své zprávě za první pololetí letošního roku i některé podrobnější údaje. Muži hledají informace častěji v novinách (pro 31 % mužů je to hlavní zdroj), kdežto ženy v časopisech (pro 18 % žen jsou hlavním zdrojem). Tematicky jsou nejsledovanější zprávy z domova, následují informace ze zahraničí a z regionů. Regionální zprávy jsou nejžádanější na jižní Moravě, nejméně je sledují obyvatelé Prahy.
Rozhodující informační role televize je v evropských zemích takřka pravidlem. Česká republika je podle dat Eurobarometru z roku 2009 nad průměrem ve využívání internetu, naopak málo lidí v porovnání s členskými zeměmi Evropské unie již považuje za hlavní zdroj informací rádio.
Firma Median provádí od roku 1996 projekt MML - Market & Media & Lifestyle. Stejný typ výzkumu se provádí také v dalších více než 60 zemích světa, z nichž celá řada včetně ČR licenčně spolupracuje s britskou výzkumnou společností Kantar Media Group, kde tento projekt běží pod značkou TGI (Target Group Index) již od roku 1969. Součástí tohoto výzkumu, který se provádí kontinuálně během celého roku a v němž je každoročně dotazováno nejméně 15 000 respondentů ve věku od 12 do 79 let, jsou také otázky informačních zdrojů a potřeb. |
Čtěte také:
Archiv výzkumů: CVVM , FACTUM INVENIO , SANEP , SC&C , STEM , Médea Research
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jaroslav Huk