Projekt si klade za cíl urychlit dobudování stávajících a vybudování nových 644 km dálnic a 1274 km rychlostních silnic, protože kvalitní dopravní infrastruktura je dle firmy klíčová pro zajištění prosperity České republiky.
Dobudování 644 kilometrů dálnic a 1274 kilometrů rychlostních silnic i metra
„Problémy dopravní infrastruktury v České republice se v různé podobě přímo či nepřímo dotýkají každého člověka. I přes neustálé stížnosti podnikatelské i široké veřejnosti je aktivita politické reprezentace a potažmo státu v této oblasti velmi nízká a výsledky žalostně nedostatečné. Proto považovala skupina Passerinvest v čele s Radimem Passerem za nutné ujmout se iniciativy a předložit odpovědnému politikovi, skupině politiků či vládě, tedy zodpovědným a zároveň kompetentním osobám, praktický a proveditelný koncept dobudování chybějící dopravní infrastruktury, který považuje za klíčový pro další ekonomickou prosperitu České republiky,“ vysvětlila tisková mluvčí skupiny Kristýna Samková.
Navržená koncepce svým pojetím dobudování 644 kilometrů dálnic a 1274 kilometrů rychlostních silnic a zefektivněním sítě metra v Praze včetně jeho propojení s příměstskou železnicí má dle navrhovatelů výrazně přispět k rozvoji regionů, odstranění dopravního přetížení Prahy i okolí a posílení výkonu celé ekonomiky ČR.
Dokončování koncepce ze 70. let, která v podstatě vychází z plánu J. A. Bati
„Tento návrh není zcela jistě konfrontační. Naopak staví na současném, byť pomalém dokončování koncepce ze 70. let, která v podstatě vychází z plánu J. A. Bati, a dále ji významně rozšiřuje. Původní koncepce je totiž výrazně radiální, má paprskový efekt, kde většina dálnic a hlavních rychlostních silnic míří do Prahy. Koncept navrhuje dobudování tangenciální sítě propojující vzájemně klíčová města regionů při maximálním respektu k životnímu prostředí a zajištění bezpečnosti provozu,“ vysvětluje Radim Passer, iniciátor projektu.
Díky možnosti propojení financování státem i soukromým sektorem a také při vlastním budování například formou PPP projektů nabízí koncept dle autorů dramatické zrychlení výstavby a možnost využití nových technických i technologických trendů v dopravě.
autor: Lukáš Petřík