Podle šéfa Metrostavu prý existuje objednávka, aby se pražský tunel Blanka hned tak neotevřel

12.03.2015 13:51

Okolnosti týkající se tunelového komplexu Blanka jsou podezřelé, jako by existovala objednávka, aby se dopravní stavba v dohledné době neotevřela. V rozhovoru pro časopis Reflex to řekl generální prezident stavební firmy Metrostav, Jiří Bělohlav.

Podle šéfa Metrostavu prý existuje objednávka, aby se pražský tunel Blanka hned tak neotevřel
Foto: Hans Štembera
Popisek: Stavba tunelového komplexu Blanka

Vedení Prahy nedávno oznámilo, že se otevření tunelu znovu odkládá. Tentokrát kvůli vodou poničeným kabelům. S dodavateli se pře o to, kdo za škody nese vinu a kdo zaplatí výměnu kabelů. Kdy se řidiči tunelem projedou, není jasné.

Blanka je technologická šílenost

"Tunel Blanka je protkaný sítí kabelů, které celý provoz jenom komplikují. Je to dobré akorát k tomu, aby se někdo mohl vymluvit, že systém nefunguje," tvrdí Bělohlav, který stojí v čele největší české stavební firmy. "Cítím za tím objednávku, aby se to celé nerozjelo," doplnil. Tunel Blanka označil za "technologickou šílenost", podle něj je naddimenzovaná. Podobné problémy prý dosud s žádnou stavbou nezažil.

Vedení Prahy by mělo mít víc odvahy a Blanku „rozjet“

Metrostav staví pro pražský dopravní podnik i nové stanice metra A, s nimiž podle Bělohlava není žádný problém. "Na rozdíl od dopravního podniku dnes není na magistrátu jediný člověk, jenž projektům typu Blanka rozumí," tvrdí. Tunel podle něj měla namísto několika dodávat pouze jedna firma. "Pražští politici asi neměli odvahu takový balík peněz svěřit jedné firmě," uvedl. Vedení Prahy by podle něj mělo "mít víc odvahy" a "Blanku rozjet". "Jestli se nějaký kabel ukáže jako nefunkční, v noci se vytáhne a vymění," řekl Bělohlav. Bezpečnost provozu by to podle něj příliš neohrozilo.

Důležitou dopravní stavbu, která jako součást městského okruhu vyšla na 37 miliard korun, provázejí problémy od začátku. Vedení města se loni s Metrostavem u rozhodčího soudu přelo kvůli nezaplaceným fakturám za miliardy. Pokračuje arbitráž se správcem stavby. Radní navíc zvažují arbitráž proti dodavateli technologií.

Tunel Blanka měl být otevřen už v roce 2011

Výstavbu více než šestikilometrového tunelu Blanka zahájila v roce 2007 někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Blanka měla být otevřena v roce 2011. Proti původním předpokladům se práce prodražily zhruba o šest miliard korun.

Metrostav je z pohledu tržeb jedničkou českého trhu, v předminulém roce mírně vzrostly na 21,6 miliardy korun. Se stavbou tunelů má letité zkušenosti, aktuálně pracuje na silničním tunelu na Islandu.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam, čtk

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Sežrali“ je na bojišti, teď i v obchodech. Výsměch Rusů nezná mezí

18:05 „Sežrali“ je na bojišti, teď i v obchodech. Výsměch Rusů nezná mezí

Rusko chystá výstavu v moskevském parku Patriot, kde vystaví ukořistěné ukrajinské tanky západní výr…