První český nákladní automobil na vodík ponese název H2 Tatra

15.09.2021 11:17

Průmyslově-technologický holding CSG ve spolupráci s dalšími českými firmami se podílí na projektu, jehož cílem je vyvinout a vytvořit nový typ pohonné jednotky. Pokud se to podaří, bude H2 Tatra jedno z prvních vodíkových vozidel svého typu na světě.

První český nákladní automobil na vodík ponese název H2 Tatra
Foto: Czechoslovak Group
Popisek: Czechoslovak Group (CSG)

„Jednání o projektu jsme zahájili vloni. V tomto roce se připravila dokumentace a bylo získáno financování. Vkladem Tatry do projektu je vývoj a výroba prototypového vozidla, dodá podvozek a kabinu a bude zajišťovat integraci všech komponent,“ říká Andrej Čírtek, mluvčí CSG.
 

Anketa

Jste pro zákaz prodeje aut se spalovacími motory v roce 2035, jak chce EU?

1%
hlasovalo: 22413 lidí
Vodíkovou Tatru by měl pohánět elektromotor postavený na podvozku z řady Tatra Force. Energii by si však na rozdíl od běžných elektromobilů měla vyrobit sama pomocí palivového článku na vodík. Nová Tatra by měla obstát i v těch nejtěžších podmínkách. „Vozidlo bude primárně určené pro zákazníky v civilním sektoru, například pro těžaře,“ dodává Čírtek. 
 
Tento ekologický způsob dopravy na bázi vodíku začíná být celosvětovým trendem, a to zejména kvůli redukci skleníkových plynů. I česká vláda schválila tzv. vodíkovou strategii, která má podpořit nastartování vodíkového hospodářství v ČR.
 
Vzhledem k tomu, že vodík pravděpodobně sehraje v budoucnu zásadní roli v oblastech paliva, surovin a úschovny energie, bude se strategie dotýkat nejen dopravy, energetiky a chemického průmyslu, ale také občanů, kteří budou zřejmě do budoucna vodíkové technologie stále více využívat. 
 
 
„Vodíková strategie by měla sloužit jako vodítko pro firmy a organizace v České republice, která určuje rámec a ukazuje, jakým směrem se bude orientovat vývoj a podpora vodíkových technologií v dalších letech. Vývoj v této oblasti je velmi rychlý, proto budeme strategii průběžně aktualizovat,“ říká náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro hospodářskou politiku a podnikání Silvana Jirotková.
 
Česká republika se společně s ostatními zeměmi EU zavázala do roku 2050 dosáhnout klimatické neutrality. Svou vodíkovou strategii představilo Německo již před rokem, Velká Británie se k ostatním členským státům přidala před dvěma týdny. 
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…