Praha: Každý rok se vybuduje 10 km cyklostezek

27.10.2010 10:10

Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Praze do roku 2020

Praha: Každý rok se vybuduje 10 km cyklostezek

Rada hl. m. Prahy schválila a přijala Koncepci rozvoje cyklistické dopravy v Praze do roku 2020, jako základní materiál pro další rozvoj městské cyklistiky a to nejen jako druhu rekreace, ale především v jejím dopravním významu.

Podpora hlavního města Prahy při výstavbě cyklistické infrastruktury přinesla zvýšení používání jízdního kola jako alternativního dopravního prostředku. Postupně se funkce kola ve městě mění z původně rekreační na dopravní. Stále se zvyšující využití jízdního kola jako alternativního dopravního prostředku vyžaduje zpracování  bezpečnějších integračních řešení cyklistické dopravy.

„Výsledky ze sčítačů dokazují, že se v hlavním městě Praze od roku 2002 zvýšil počet cyklistů téměř o 1 000 procent. Přijetím této koncepce se hlavní město Praha hlásí k odpovědnosti za rozvoj cyklistické dopravy. Hlavním cílem Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Praze je ve shodě se zásadami rozvoje pražské dopravy vytvářet kvalitní podmínky pro dopravní i rekreační cyklisty," řekl primátor Pavel Bém.

V letech 2003 - 2010 došlo ke zvýšení počtu kilometrů cyklotras o 246 % na celkových 444 kilometrů (plán do konce roku 2010), u cyklostezek došlo o 239 procentní navýšení na 143,3 km a dopravních řešení o téměř dva tisíce procent na dnešních 54,6 km. Stoupající vlídnost a bezpečnost pražského dopravního prostředí neustále zvyšuje počet cyklistů na území hlavního města.

Koncepce se proto zabývá i zvýšením počtu uživatelů cyklostezek ze současných 2,6 % na 7% v roce 2020. Tohoto cíle bude dosaženo užším provázáním obecně dopravních a cyklistických řešení při plánování rozvoje pražské dopravní infrastruktury a s co nejširším využívání usnesení Rady hl. m. Prahy z roku 2003, které tento problém postihuje. Dosažením 80 000 uživatelů při zajištění jejich dopravního komfortu a bezpečnosti zároveň, může významně odlehčit pražský dopravní prostor i veřejnou dopravu. Součástí koncepce je i generel páteřních a hlavních cyklotras v délce cca 1 000 km, z něhož je dosud vyznačeno necelých 450 km, do roku 2020 tedy zbývá vyznačit dalších 550 km. V liniích těchto cyklotras je dosud vybudováno zhruba 200 km cyklostezek a bezpečných dopravních opatření, jejich počet by měl podle koncepce stoupat o minimálně 10 km ročně do roku 2020.

Aby byly finanční prostředky hl. m. Prahy a dalších zdrojů (evropské fondy, SFDI, vnější investoři aj.) využívány co nejúčelněji, obsahuje přijatá koncepce i návrh na vznik kompetentní úřednické struktury s odpovědností za další rozvoj bezpečné a uživatelsky vlídné cyklistické dopravy a rekreační cyklistiky v Praze.

Přijetím této „cyklokoncepce" se Praha ještě více přiblíží moderním dopravním řešením, která jsou obvyklá v dosud cyklisticky pokročilejších evropských městech a výrazně zvýší bezpečnost svého dopravního prostředí nejen pro cyklisty, ale i pro ostatní účastníky dopravy.

Více:
Po nové pražské cyklostezce se stále nejezdí. Úřady si přehazují kolaudaci

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Magistrát hl.m. Prahy

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Přerov: Proti proudu Bečvy vyjede cyklobus na Bumbálku

10:23 Přerov: Proti proudu Bečvy vyjede cyklobus na Bumbálku

Z Přerova na Bumbálku cyklobusem – a zpátky už v sedle kola! Také letos zajišťuje město tuto oblíben…