Námitka za město Semily je směřována především proti návrhu územní rezervy koridoru pro variantu C (superseverní) kapacitní silnice S5 (superseverní varianta rychlostní silnice R35) v úseku Rádelský Mlýn - Semily - hranice LK s označením "D01C", která by přes území města Semily (resp. v celé své trase) stanovila koridor o šířce cca 400 m, ve kterém by nemohla být povolena žádná nová stavba.
Hlavní důvody nesouhlasu s navrženým vedením koridoru kapacitní silnice S5 přes území města Semily:
- nebyla vybrána výsledná varianta, která by mohla být dále sledována a rozpracovávána, ale namísto toho je nadále počítáno se všemi prověřovanými variantami (jižní, severní, superseverní) čímž dojde pouze k dlouhodobé blokaci značného území pro další rozvoj obcí a měst na jednotlivých trasách,
- koridor nevhodně zasahuje do přírodně nejcennějších území v okolí města Semily, přičemž přímo protíná např. Přírodní rezervaci Údolí Jizery u Semil a Bítouchova, nově navrhovanou Přírodní rezervaci Údolí Jizery, Evropsky významnou lokalitu NATURA 2000 Údolí Jizery u Semil a Bítouchova, nadregionální biocentrum Údolí Jizery a Kamenice a nadregionální biokoridor,
- varianta C (superseverní) je také nejméně výhodná jak z dopravně-ekonomického hlediska, tak i z pohledu ochrany krajiny a obyvatelstva jak je uvedeno v dokumentaci návrhu zásad územního rozvoje,
- navržená blokace území by měla negativní vliv na stávající zástavbu, stávající sportovní areály i na zástavbu navrženou Územním plánem Semily a další aktivity v předmětném prostoru.
Pro Semily je výhodnější zlepšení dopravního napojení Semilska pomocí navržené komunikace II. třídy napojené na severní variantu kapacitní silnice S5 (varianta B), než vedení kapacitní silnice přes území Semil, kterou by došlo k výrazně negativnímu narušení přírodního bohatství a zdravých životních podmínek obyvatel Semil a okolních obcí.
Dalšími body námitky je nesouhlas s šíří koridoru pro optimalizaci a elektrizaci železniční trati v úseku Turnov - Semily - Košťálov, požadavek na prodloužení optimalizace a elektrizace železniční trati z Košťálova až na hranici Libereckého kraje a nesouhlas s částí navrženého koridoru pro umístění nadregionálního biokoridoru, který v navržené podobě vůbec nezohlednil platný Územní plán Semil, který byl schválen před 9 měsíci.
O všech uplatněných námitkách bude následně rozhodovat Zastupitelstvo Libereckého kraje při schvalování vydání Zásad územního rozvoje Libereckého kraje.
Zásady územního rozvoje Libereckého kraje jsou zpracovány pro celé území Libereckého kraje, a po jejich schválení vydání Zastupitelstvem Libereckého kraje budou závazné pro pořizování a vydávání územních plánů, regulačních plánů a pro rozhodování v území.
Jaromír Mejsnar
Další zprávy ze Semil čtěte ZDE
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kraj-lbc.cz