Ing. Pavel Pustějovský

  • ANO 2011
  • Zlínský kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,58. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

10.09.2019 11:23:03 - AndělaKK

Česká pošta

Dobrý den, moc vás prosím, nemohli byste něco udělat s Českou poštou? On Hamáček řeší jen krizi ČSSD a ČP si dělá co chce. Dostala od státu peníze navíc, ale taky pořád zdražuje. Chodím na poštu tak 1 za 14 dní a pokaždé něco zdraží - obálky, ceny za dopisy, za doručení. Podle ředitele dokonce ani nestojíme o rychlé doručení balíku, a proto doručení do druhého dne, což bylo motto ČP, zdraží a nezdražené zásilky půjdou dýl - a ve finále stejně skončí na poště, kam si pro ně budete muset dojít. Ale ne všichni jsou schopni na poštu dojít. Většinou jde o důchodce nebo nemocné, kteří třeba nemají ani moc peněz. A státní instituce je okrádá, protože si nechává platit za služby, které nevykoná. Opravdu s tím něco nejde udělat? Někde mají lidé na výběr, ale třeba u nás na venkově musíme spoléhat na ČP - a to ještě není otevřená pořád. A když lidé půjdou kekonkurenci, doplatíme na to hlavně my, co nemáme tolik na výběr. Neznám nikoho, kdo by ČP chválil. Vy ano? Anděla

Odpověď

17.09.2019 13:50:59 - Ing. Pavel Pustějovský
Vážená paní Andělo,

Děkuji Vám za váš dotaz. Souhlasím s Vámi, že situace s doručováním poštovních zásilek Českou poštou je dlouhodobě neuspokojivá. Sám jsem se již opakovaně setkal s tím, že ČP zaslaný balík nedoručila, nebo se o to její zaměstnanci ani nepokusili a balík vždy skončil uložen k vyzvednutí na poště. To je bohužel rošířenou praxí v mnoha regionech naší republiky. Vnímám to tak, že pošta nevykoná službu, za kterou si zákazník zaplatil. Název služby „Balík do ruky“ se tak stává smutně absurdním.

Již mnohokrát jsme vzniklou situaci řešili, a to jak na krajské úrovni, tak na úrovni Poslanecké sněmovny. Situace v ČP byla v poslední době například předmětem řady interpelací poslanců na ministra vnitra. V některých regionech si občané stěžují na nedoručování balíků, jinde, bohužel, jsou předmětem stížností i obyčejné zásilky. Vždyť kde jinde by ČP měla zajistit základní služby, než právě v případě obyčejných a hlavně doporučených listovních zásilek? Občané čekají důležitou korespondenci od úřadů, soudů a podobně, spoléhají se na to, že alespoň tato základní služba funguje.

Základní problémy ČP jsou z mého pohledu dva. Jednak je to špatná situace na trhu práce. Za tu ČP nemůže a potýká se s velkým nedostatkem zaměstnanců a jejich vhodnou strukturou. Eviduje velkou řadu neobsazených míst a snaží se je naplnit, i například v koordinaci se samosprávou. Opatření zahrnují i prodlužování směn, doručování zaměstnanci na jiných pozicích, brigádami apod. Byla vytvořena alternativní doručovací struktura tak, aby listovní doručovatelé nemuseli marnit síly a čas roznáškou letáků. Vznikají stovky odkládacích míst a schrán.

Druhým problémem je z mého pohledu vnitřní struktura ČP. A dle mého názoru by Česká pošta měla projít zásadní restrukturalizací.  

Přeji Vám hezký den