ČSSD vsadila na účinnější slogany než ODS, míní odborníci

24.04.2010 7:31

Dvojice politických analytiků oslovených serverem ParlamentniListy.cz se shoduje v tom, že ČSSD se zatím v předvolební kampani prezentuje působivějšími slogany než její hlavní rival ODS.

ČSSD vsadila na účinnější slogany než ODS, míní odborníci

V duelu dvou největších tuzemských politických stran a sloganech, kterými se prezentují na billboardech i jiných inzertních plochách, tahá zatím za delší konec ČSSD. Totožný názor v tomto nezávisle na sobě mají političtí analytikové Jan Kubáček i Josef Mlejnek mladší.

"Jednoznačně účinnější jsou dle mého názoru sdělení ČSSD. Působí více na emoce, pocity, jasně říkají: Dáváme, nabízíme," řekl Parlamentním listům Kubáček.

Sociální demokraté podle něho lépe naplňují verbální obsah pozitivní i negativní kampaně, v jejich přístupu je patrná inspirace angloamerickým politickým marketingem. Týká se to například inzerce, ve které ČSSD veřejnost oslovuje, aby šla volit.

Zapracovala i ODS. "Proměnila svou rétoriku, vsadila na negativní vymezování," říká Kubáček a jako příklad zmiňuje inzerci s lidmi zneužívajícími sociální dávky či zavřenou restaurací. Tu hodnotí jako povedenou. Oslovení ČSSD však mají celkově větší dopad.

Profláknuté vtípky

Podle Mlejnka jsou "slogany ČSSD konkrétnější, působivější. Hesla ODS jsou spíše obecná."

Mlejnek soudí, že sociální demokraté převyšují ODS hlavně v negativní kampani.

"Vtípky na Jiřího Paroubka jsou už profláknuté. Slogany jako "Bojuji proti mlžům, plžům a hlavonožcům" nebo "Slibuji vám do tří let pivo za 2 Kč" sice mohou pobavit, ale těžko někoho nového přivedou k volbám, i když musíme brát v potaz, že obě strany oslovují jiné skupiny voličů," říká Mlejnek.

Povedená jsou podle něho například hesla, ve kterých ČSSD vypočítává, kolik lidé zaplatí za léčení běžných onemocnění, jako je chřipka. "Samozřejmě nikdo neví, jestli to mají spočítané správně, ale je to adresnější. Voliče to může mobilizovat," uzavírá Mlejnek.

ČTĚTE TAKÉ:
Levice si s vámi vytře zadek, vzkázal Mádl s Issovou
Ostravu zaplavili Elvis, Scorpions i oranžové pivo za dvě koruny
Pivo za dvě koruny? Pouze na mítinku ČSSD
Margarita Paroubková hvězdičkou kampaně ČSSD
Cena kampaně? ČSSD i ODS prý po volbách prozradí, kolik stála
ODS se v kampani inspirovala britskými chameleony

Foto: Hans Štembera

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ondřej Leinert

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nad regály bez banánů Čechům došla slova. A peníze

14:01 Nad regály bez banánů Čechům došla slova. A peníze

Nejsou banány a jejich cena roste. V plzeňském supermarketu došla leckterým Čechům slova, případně v…