Co je to strečink? A věděli jste o něm, že…

26.01.2017 0:00

Protažení, strečink, uvolnění svalů – říkejte tomu, jak chcete, ale hlavně na to nezapomínejte J Strečink by neměl chybět po žádné fyzické aktivitě a sportu – naopak měl by se stát jeho neoddělitelnou součástí. Řekněme si proč.

Co je to strečink? A věděli jste o něm, že…
Foto: dodavatel TZ
Popisek: protažení

Mezi vlastnosti svalů patří síla, rychlost, výdrž a pružnost. Strečink slouží k tomu, aby všechny vlastnosti zůstaly zachovány a byly v rovnováze. Strečink vychází ze slova stretch – tedy protažení, natažení, napínání, rozpínání,… a přesně to potřebují naše svaly po sportovní námaze. Podpořit regeneraci a zabránit zbytečnému zranění umožní pouhých 10 minut věnovaných strečinku po aktivitě.

A jaká jsou pozitiva pravidelného strečinku?

Strečink udržuje a může zvyšovat pružnost svalů a hybnost kloubů a podporuje regeneraci svalů po námaze. Při strečinku a protahování svalů dochází k prodlužování svalu do funkční délky. Strečink Je základem pro prevenci zranění při sportovních aktivitách. Pomáhá nejen k fyzickému, ale i psychickému uvolnění.

Zahřátí před, protažení po

Před aktivitou nestrečujeme, ale je třeba svaly prohřát a aktivovat – ideálně prokroužením velkých kloubů, „poskakováním“ na místě, lehkým výklusem, případně dynamickým protahováním, kdy nejdete do maximálního protažení svalů. Strečink zařaďte po aktivitě, kdy jsou svaly zahřáté.

Nikdy:

  • neprotahujte ztuhlé a nezahřáté svaly
  • nechoďte přes bolest

Naopak:

  • protahujte pomalu a plynule
  • až ucítíte tah, zpomalte a protažení prodýchejte
  • každý pohyb několikrát opakujte, dopřejte si k protažení čas
  • při strečinku vytvářejte jemný tlak, který můžete rovnoměrně stupňovat

Co když to s fyzickou aktivitou přeženete?

Pokud už po tréninku cítíte namožení konkrétního místa, proveďte statické protažení konkrétní svalové skupiny. Se svalovou únavou vám pomůže bojovat například francovka ALPA nebo chladivá emulze ALPA s mentolem a bylinnými extrakty, která je vhodná pro uvolňující masáž po sportovní a fyzické námaze. Obsažená silice z jedle sibiřské a mentol napomáhají prokrvení pokožky, uvolnění a regeneraci svalů.

Můžete svým svalům tak dopřát jemnou automasáž. Při masáži b uďte citliví - masírujte zlehka a nikdy nechoďte přes bolest. Nikdy nemasírujte stažený sval a dbejte na to, aby masírované partie byly uvolněné.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: MaB

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Povodí Moravy opravilo koryto Lejtny v Bratčicích

22:45 Povodí Moravy opravilo koryto Lejtny v Bratčicích

Povodí Moravy, s. p. dokončilo opravu více než 800 m dlouhého úseku vodního toku Lejtna v Bratčicích…