"Žádná povolení neexistují, můžeme tam začít jezdit klidně od zítra," řekl Jančura Aktuálně.cz. S Jančurou souhlasí i Pavel Skála ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). S tou má RegioJet rámcovou smlouvu, která mu v Česku umožňuje jezdit, kde chce. Jedinou podmínkou je podle něj volná kapacita.
Vyhraje Jančura?
Zde však naráží na povolení od ministerstva dopravy, které sestavuje jízdní řády. A v tom, který bude příští rok platit na trase do Brna, prozatím RegioJet chybí.
Jančura, který již konkuruje Českým drahám na trati Praha-Ostrava, chtěl na trati provozovat rychlíkovou dopravu bez státních dotací, které nyní čerpají ČD. Ministerstvo dopravy uvedlo, že plánuje soutěže všech zájemců o provozování dálkových vlaků. Případné soutěže se vedle RegioJetu a Českých drah zřejmě budou účastnit i další soukromí dopravci, tedy Veolia Transport, Arriva, Abellio CZ a společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného.
Foto: RegioJet
Související:
Dobeš nechce RegioJet na trati Praha-Brno. ČD zůstanou
autor: čtk, mp