Nebude-li D3, nebude Temelín. Zimolovi došla trpělivost

25.10.2011 13:54

Jihočeskému hejtmanovi Jiřímu Zimolovi (ČSSD) došla trpělivost kvůli stále se posunující dostavbě dálnice D3, která je nejen pro kraj, ale i pro celou ČR velmi důležitá. Prohlásil, že pokud vláda nenajde peníze pro dálnici, nepodpoří Jihočeský kraj dostavbu Temelína.

Nebude-li D3, nebude Temelín. Zimolovi došla trpělivost
Foto: Hans Štembera
Popisek: Nuselský most

 "Nenajde-li vláda ČR způsob a peníze na vybudování dálnice D3 po jejím vyřazení z evropské dopravní infrastruktury," řekl pro ParlamentniListy.cz hetman.

"Není novinkou, že dálniční a železniční spojení Praha-Linz vypadla z plánovaného návrhu transevropských TEN-T sítí. Ví se o tom minimálně několik týdnů a vyplynulo to i z jednání, které jsme vedli před zhruba týdnem v Bruselu. Jihočeská ODS tento fakt prezentovala v pondělí jako novinku, přitom o této skutečnosti, která znemožní čerpání evropských peněz z programu rozvoje transevropských dopravních sítí, pravděpodobně ví jak premiér Nečas, tak ministr dopravy," řekl Zimola.

Co ještě uniklo: VV chtějí, aby Temelín dostavila firma z USA

Jihočeský kraj dosud velmi podporuje dostavbu Jaderné elektrárny Temelín. To se ale může v souvislosti v komplikacemi s budováním spoje Praha-Linz změnit.

"Celou dobu nám vláda říká, že Jihočeský kraj ponese velkou tíhu úkolů spojených s dostavbou Temelína. Za to kraj očekává podporu při stavbě dálnice D3, rychlostní silnice R3 a také stavbu 4. železničního koridoru. Jestli vláda smete stavbu komunikací jen proto, že vypadly z TEN-T sítí, náš postoj k dostavbě Temelína bude mnohem tvrdší," prohlásil hejtman Jiří Zimola s tím, že nyní by měla vláda přednést urychleně jasné stanovisko.

Vláda Petra Nečase by měla vyčlenit peníze na stavbu dálnice a železnice nezávisle na tom, zda se podaří spoje začlenit zpět do TEN-T sítí.

Temelín možná nedostavíme, říká zmocněnec

"Je jasné, že se o to pokusíme formou interpelací europoslanců všech politických stran, ale buďme realisty, šance, že se to podaří, není vůbec jistá," dodal hejtman.

Zatím by v příštím roce měla být dokončena 25kilometrová trasa z Tábora do Veselí nad Lužnicí za 10 miliard korun. Dosud je hotovo už 16 kilometrů - z Mezna do Tábora. Kdy bude zbytek, je prý ve hvězdách.

"Pokud by to šlo tímto tempem, dočkali bychom se dokončené D3 možná za 100 let, tedy vlastně my už ne," dodal první muž kraje.

Více o Jihočeském kraji ZDE

reklama

autor: Radek Kraus

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

vedení

Pane Nachere, jste hodně výrazná osobnost a jako jeden z mála z ANO máte podle mě i schopnost se domluvit i s ostatními stranami. Proč tento váš potenciál nevyužijete a nekandidujete do vedení? Nebo to není podle vás možné, když je tam Babiš a jeho nejvěrnější? Podle mě je škoda, že vedení ANO není ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kádrovací banka? Maso nejezte, velí KB. A další, další pokyny

13:15 Kádrovací banka? Maso nejezte, velí KB. A další, další pokyny

Zkratka KB je v Česku už léta spojená s Komerční bankou. Ale vzhledem k tomu, jaké „inspirace“ má Ko…