Passer jako Babiš, kterému chybí agrese, napsal fanoušek. Odborník odpovídá

01.09.2014 12:15

ParlamentníListy.cz prošly několik desítek diskuzí zabývajících se hnutím PRO PRAHU. To je silné jak v outdoorové reklamě, tak na sociální síti Facebook, kde má víc jak 12 tisíc fanoušků. I přesto některé hlasy tvrdí, že jde o kopii Babišovy kampaně z loňského roku.

Passer jako Babiš, kterému chybí agrese, napsal fanoušek. Odborník odpovídá
Foto: PRO PRAHU
Popisek: Lídr kandidátky politického hnutí PRO PRAHU pro komunální volby Zbyněk Passer

Naše redakce požádala mediálního analytika Břetislava Polácha, který v minulosti hovořil o mnohých kampaních jak v metropoli, tak mimo ni. „Hnutí zvolilo velmi smířlivou kampaň, to je jasné," říká pro naši redakci Polách. „Nemyslím, že jde o kopii Babiše, spíše se jedná zřejmě o výsledek nějakých šetření, které podniknuli. V nich obvykle světlé, především bílé barvy působí velmi pozitivně," uvádí Polách.

Podle některých ohlasů na Facebooku ale hnutí chybí dravost. „Témata a útočné glosy, to je něco, co skutečně postrádám," napsal na diskuzi ke komunálním volbám Jiří Plášek. „Ano," připsal administrátor skupiny čítající několik stovek členů.

„V tomto případě bych se hnutí zastal, když bych upozornil na kandidáta páté městské části, pana Skalického," přibližuje Polách. „Především na ParlamentníchListech.cz, kde měl reklamu, ale také na jeho webu a z jeho příspěvků je patrné, že uvnitř hnutí představuje vlastní cestu za úspěchem. Podbarvení červenou je typické pro snahu o získání pozornosti, ale v kombinaci s bílou působí velmi zajímavě a mně osobně tato kampaň přijde od první chvíle, co ji sleduji, jako zajímavá a atraktivní," dodal Polách.

Jediné, co v tomto případě postrádá analytik, je samostatná kampaň předsedkyně hnutí a dalších lídrů. „Osobně jsem četl několik časopisů, viděl reklamu v bulvárním Blesku a oficiálních magazínech městských částí, ale obávám se, že takto upozadit předsedkyni není rozumné a nevybavím si jedinou stranu, která by tímto způsobem postupovala," uzavřel.

Hnutí PRO PRAHU bylo v poslední době medializováno především kvůli sporům o logo s někdejším poradcem premiéra Paroubka Petrem Dimunem. Podle dvou průzkumů, a to SANEPu a agentury Phoenix, se pohybuje mezi jedním a třemi procenty preferenčních hlasů. To je šest týdnů před volbami nadějný stav pro vstup do pražské politiky.

Ing. Jan Skalický

  • HPP
  • politické hnutí PRO PRAHU, kandidát na starostu Prahy 5
  • mimo zastupitelskou funkci

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Co to je? Knihu koupili, ale prodávat ji nechtějí? Miloš Zeman zakročil

15:15 Co to je? Knihu koupili, ale prodávat ji nechtějí? Miloš Zeman zakročil

Kniha Spiknutí, která byla v minulém týdnu v pražském Arcibiskupském paláci slavnostně uvedena na tr…