Projekt 2D kódů na jízdenkách ČD bodoval v soutěži „IT projekt roku 2012“

27.02.2013 20:08

České dráhy uspěly v 10. ročníku prestižní soutěže „IT projekt roku 2012“, kterou vyhlašuje Česká asociace manažerů informačních technologií (CACIO). Mezi trojici nejúspěšnějších projektů se probojoval projekt zavedení 2D kódů pro odbavení cestujících ČD. Tento nový prvek na jízdních dokladech umožňuje koupit jízdenku v pohodlí domova, usnadňuje odbavení cestujících a zároveň znemožňuje padělání.

Projekt 2D kódů na jízdenkách ČD bodoval v soutěži „IT projekt roku 2012“
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Zavedení 2D kódů na jízdních dokladech, nazývaných též jako „aztéckých“, umožnila výměna původních jehličkových tiskáren u pokladních přepážek ČD za nové termotiskárny a také vybavení přenosných pokladen vlakového personálu čtečkami a GSM komunikací. Současně byly upraveny i jízdní doklady z eShopu Českých drah, které od loňského roku obsahují 2D kód také. „Cestující si mohou v klidu domova koupit a vytisknout jízdenku, kterou následně právě podle kontrolního kódu odbaví vlakový doprovod. Aztécký kód je hlavním kontrolním prvkem také v případě nákupu jízdenky přes mobilní verzi našeho eShopu. Kódy, které jsou nyní součástí všech našich dokladů, prakticky znemožní vytváření padělků,“ vysvětluje Dagmar Holadová, ředitelka Odboru informatiky ČD.

V oblasti odbavení cestujících navázaly České dráhy spolupráci také s Německými drahami (DB) a Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB). V současnosti tak může německý i rakouský vlakový personál zkontrolovat mezinárodní jízdní doklady z eShopu Českých drah načtením aztéckého kódu a recipročně načtou i české vlakové čety jízdenky z internetových obchodů DB i ÖBB. České dráhy zároveň připravují podobnou možnost i ve spolupráci se Železniční spoločností Slovensko (ZSSK).

Dodavateli projektu „Implementace 2D kódu pro odbavení cestujících na železnici“ jsou společnosti ČD Informační Systémy, ODP Software a Oltis Group, a.s.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nad regály bez banánů Čechům došla slova. A peníze

14:01 Nad regály bez banánů Čechům došla slova. A peníze

Nejsou banány a jejich cena roste. V plzeňském supermarketu došla leckterým Čechům slova, případně v…