Antonín Prachař nevydržel v pozici ministra dopravy ani rok. Resort řídil od ledna do listopadu 2014. Dnes říká, že v jeho vyhazovu z ministerstva měl prsty i předseda poslaneckého klubu hnutí ANO Jaroslav Faltýnek.
„Je to člověk, který jde bez skrupulí tvrdě za svým – a tím je přiživení jeho ega a pocitu obrovské moci, že má dlaň, kterou může sevřít a zase otevřít, a držet tak lidi v šachu,“ začal zostra o Faltýnkovi Prachař.
„Faltýnek chtěl mít přístup k maximu informací a mít možnost ovlivňovat chod resortu. Byl to nepsaný faktický ministr dopravy a už i za mého působení se tak choval. Jeho cílem bylo mít své lidi v každé firmě spojené s dopravou, mít možnost je ovlivňovat, mít informace. A jeho spojkou mezi poslaneckým klubem a resortem byl Milan Feranec. Když jsem ho (Ferance) pak chtěl vyhodit, kopl jsem do obrovského vosího hnízda, narušil jsem celou strukturu, kterou si Faltýnek budoval,“ pokračoval Prachař.
A pravděpodobně za to zaplatil. Vyhazovem z ministerstva. „Tehdy ve 21 hodin večer za mnou přišel Faltýnek s tím, že se mnou chce řešit ministra. Já říkám, kterého, a on na to: Tebe! Ráno rezignuješ, jinak budeš odvolán, vyber si. A tak to skončilo,“ doplnil.
Faltýnek si podle bývalého ministra dopravy vybudoval v odvětví síť spolupracovníků – konfidentů, kteří mu pomáhali, protože mu něco dlužili. Právě přes ně údajně řídil resort. Předsedovi poslaneckého klubu hnutí ANO šlo prý většinou o to, aby se naplnily zájmy vyvolených osob a aby se tito lidé dozvěděli, že se tyto zájmy naplnily.
„Když už bylo jasné, že budu ministrem, ale ještě jsem nebyl jmenován, přišel za mnou Faltýnek a řekl: ‚Koukej, budoucí ministře, Milan Feranec je zkušený právník a ekonom, rozumí tomu, ten by ti na ministerstvu mohl hodně pomoci.‘ Bylo mojí osudovou chybu, že jsem na to přistoupil. Měl jsem tehdy problém, že z lidí, kteří něco umí, tam nikdo nechtěl jít – říkali, že mě stejně brzy vyhodí, že tam dlouho nevydržím. Tak jsem byl rád, že mám někoho, s kým můžu začít,“ pokračoval v popisu situace Prachař.
Tehdejšímu ministrovi měl pomáhat i Zdeněk Klapka a Prachař z něj udělal svého poradce. Nabízel se mu prý také právník Květoslav Hlína, kterého však Prachař podle svých vlastních slov odmítl, když šel za Ferancem, aby si o tom promluvili, s překvapením zjistil, že spolu pánové čile debatují.
Babišovi prý Faltýnkovy aktivity nevadily, dokud na ně nebylo příliš vidět. Pak zasáhl. Prachař však nepochybuje o tom, že i na dalšího ministra Dopravy - na Dana Ťoka - uplatňoval Faltýnek svůj vliv. A také Ťokovi to prý zřejmě jednoho dne začalo vadit tolik, že raději odešel.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp