Google funguje ve 181 zemích a pouze v pěti z nich není jedničkou na trhu. Česko patří právě k těm pěti zemím. Rozjíždí zde svou největší zbraň a to televizní reklamu. Ta má ukázat lidem, jak Google usnadňuje vyhledávat různorodé informace potřebné pro každodenní život, informují Lidové noviny.
Google má na českém trhu bídnou pozici. Šedesát procent uživatelů internetu totiž využívá k vyhledávání Seznam, navštíví jej pět milionů reálných uživatelů měsíčně.
Vyhozené peníze za kampaň
Za rok 2009 vykázala česká pobočka Googlu obrat 90 milionů korun. Odhad velikosti českého trhu za rok 2009 přitom mluví o 6,4 miliardy. Na Google tak připadá pouze 1,4 procenta. Současná reklamní kampaň ale prozrazuje, že Google jeho postavení na českém trhu trápí.
"Googlu se určitě nepodaří touto reklamní kampaní získat první místo na trhu. Kdyby to bylo ale takhle jednoduché, tak už to dávno udělali. Pokud to bylo zadání kampaně, tak to jsou vyhozené peníze," říká publicista Miloš Čermák, odborník na internet.
Dominance Seznamu je dlouhodobou záhadou. Existuje mnoho vysvětlení, žádné dostatečně uspokojivé. "Je to anomálie. Důvody toho můžou být to, že Seznam začal velmi brzo, má zapamatovatelný název a mnoho lidí na něm má své e-mailové schránky," vysvětluje Čermák.
Čtěte také:
ÚOOÚ zahájil trestní řízení s firmou Google
Internetové hry: Zmlátí kníže chlapa s gulema?
Foto: http://googlified.com
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: van