"V nové verzi registru v Brně nefunguje přenos dat, a proto chybí mnohé údaje o řidiči, jeho vozidle a technickém osvědčení," upozornil Onderka na největší vadu systému. Brněnský magistrát tak například v pondělí odbavil 240 žadatelů, v úterý pak pouze 120 lidí. Během prvních dvou dní týdne navíc museli úředníci vyřídit i více jak padesát motoristů, kteří na vyřízení formalit se svým vozem čekali navzdory pořadníku celý týden.
Magistrát bude chtít peníze po ministerstvu
Zatímco přihlášení nového vozidla trvalo v Brně v starém systému dvacet minut, nyní stráví člověk u přepážky čtyřicet minut. Dvojnásobek z původních patnácti minut zabere také vypsání velkého technického průkazu u dovezeného automobilu. O půl hodiny více než dříve trvá také zapsání změn technických specifikací v autě, například změna pohonu na LPG. Zásadně se prodlužuje i doba vypsání převodu auta mezi městy.
Podle brněnského primátora v systému citelně chybějí propojení se základními registry, úředníci mají proto problémÿ s ověřováním identity žadatelů. Nefunkční je i registr historických vozidel. Minulý pátek přijela do Brna specialistka z pražské dodavatelské firmy a pomáhala úředníkům s řešením jednotlivých problémů. O nefunkčnosti systému svědčí podle Onderky i skutečnost, že si z jihomoravské metropole do Prahy odvážela seznam 35 dotazů a problémů, které je potřeba rychle vyřešit.
Proplacení nákladů spojených se špatným fungováním registru vozidel bude podle Onderky brněnský magistrát vyžadovat po ministerstvu dopravy. Peníze vynaložené navíc by se mohly týkat například přesčasů úředníků. Náklady spočítá tajemník a primátor účet pošle ministerstvu. Stejný postup pak doporučil Onderka uplatnit i občanům.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh