"Je to zásadní otázka, kterou se bude muset koalice zabývat. Já principálně nejsem proti," uvedl pro MF Dnes primátor Bohuslav Svoboda. Podobný názor sdílí i TOP 09. "Soukromý vlastník hospodaří lépe a s menšími náklady než město či stát," míní náměstek Tomáš Hudeček.
Je tak možné, že autobusy pražské městské hromadné dopravy přejdou na soukromníka. Podle Svobody se nápad zrodil v souvislosti s analýzou, kterou si nechal vypracovat v souvislosti se změnami v pražském dopravním podniku. Podle odborníků by totiž mohla být úspora až miliarda korun ročně.
Analýza vychází například z toho, že by se dál zachovaly kilometrové náklady dopravců. Nynější provozovatel si účtuje 63 korun na kilometr, soukromníci jsou však na 41 korunách.
Tato čísla ale zpochybňuje šéf DPP Vladimír Lich. "Posudek změn v MHD nemá správná čísla. Udávají čísla i přes 60 korun za kilometr, DP jezní kolem 50 korun," prohlásil.
Přitom na počátku také zvažoval využití soukromníků. "Byl jsem toho názoru, že bychom autobusy outsourcovat mohli, za předpokladu, že nebudeme mít fixní náklady, tedy třeba i garáže," uvedl Lich.
Řešení podle soukromníků ale není definitivní. Hudeček například upozorňuje na to, že by bylo třeba mít smlouvu s více dopravci, neboť jediný soukromník by mohl vysávat městský rozpočet. Svoboda se zase bojí korupce a nedostatku času – za dva roky může být po volbách na svém postu primátora vystřídán.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan