Podle Švejnara je v Česku těžké sehnat dostatečné množství peněz z transparentních zdrojů. „Lidé vám buď jsou ochotni dát peníze ze svých zrojů, protože mají občanskou odpovědnost, nebo z přátelství. V opačném případě pak jde o příspěvky, které jsou koncipovány jako velký podnikatelský záměr,“ vysvětlil v rozhovoru pro MfD.
Kampaň bude reálně stát 10 milionů korun měsíčně
Švejnar se také obává, že se z prezidentské kampaně stává spíš souboj peněz a vlivových skupin a ne souboj vizí.
„Udělali jsme si několik nezávislých marketingových analýz a všechny se shodují, že bude potřeba minimálně 10 milionů na měsíc na marketing,“ uvedl Švejnar. Prováděcí zákon přitom dovoluje za kampaň utratit 40 plus 10 milionů. Například kampaň Miloše Zemana prý stála už desítky milionů korun.
Švejnar bude dál aktivně působit v České republice. Nevyloučil ani možnost, že by na prezidenta kandidoval v příštích volbách.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe