Stav silnic je alarmující, prohlásil Tržil v rádiu. Na opravy ale nejsou peníze

25.02.2013 18:54

Nehod na silnici kvůli sněhu neustále přibývá. Jen za uplynulý víkend došlo k více jak osmi stům kolizím, za něž zaplatilo životem celkem dvanáct lidí a patnáct jich bylo těžce zraněno. Leoš Tržil, ředitel dopravní policie, je toho názoru, že za nehody kromě zhoršených jízdních podmínek může především podcenění situace a neznalost technických možností ze strany řidiče.

Stav silnic je alarmující, prohlásil Tržil v rádiu. Na opravy ale nejsou peníze
Foto: Hans Štembera
Popisek: Doprava - ilustrační foto

„Celá řada lidí například spoléhá na ABS a myslí si, že se jim tak nemůže nic stát. A to bývá ona osudová chyba,“ uvedl Tržil v rozhlasovém pořadu Impulsy Václava Moravce. Dodal, že nejčernějším dnem měsíce lze zatím považovat 12. únor, kdy se na českých silnicích stalo více jak pět set nehod.

Zásadní pravidlo podle Tržila je i často citováno v učebnicích pro autoškoly: „Řidič má přizpůsobit rychlost jízdy stavu a povaze vozovky,“ což se prý často nedodržuje. Vina leží na správci komunikace ale pouze tehdy, pokud řidič nemohl situaci správně kvůli stavu vozovky odhadnout. „Povinnost správce komunikace je pouze zlepšit sjízdnost komunikací, ale není v jeho silách ji zcela zajistit,“ dodal.

Jako v Rakousku v 50. letech

Už dříve Tržil pronesl, že stav českých vozovek lze přirovnat k rakouským silnicím v době 50. let. Podle jeho slov tato alarmující situace stále přežívá kvůli nedostatku financí, které se oblasti infrastruktury vyhýbají. Uvedl, že chybí nejen peníze na dostavbu páteřních komunikací, ale právě i bohužel na údržbě již existujících, což číslo nehod také zyvšuje..

S bezpečností jízdy souvisí i vozový park, přičemž ani ten není v České republice v dobrém stavu. „Technický stav vozidel hraje velkou roli. Největší následky z hlediska usmrcených osob jsou u starších aut typu favorit nebo forman,“ uvedl Tržil. Zároveň však podotkl, že neexistuje síla, která by přiměla řidiče zlepšit technický stav vozidla či koupit nové. „Když auto odstavíme, zakážeme další jízdu, ale nezabráníme tomu, aby už druhý den řidič vesele nejezdil znovu. Zaplatit pokuty mu totiž vyjde levněji než investice do auta,“ upřesnil.

V současné době proto prý probíhají diskuze s ministerstvem dopravy o změně zákona a zavedení mobilních stanic technické kontroly, které, jak Tržil doufá, snad přinesou pozitivní výsledky.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nem

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Mladí si myslí, že všechno zachránili Američané“. Plzeňský památník obětí války se smutným osudem

21:38 „Mladí si myslí, že všechno zachránili Američané“. Plzeňský památník obětí války se smutným osudem

Zrezivělý památník; víc, než se na pohled zdá. Jména škodováckých obětí druhé světové války po necel…