Otázka ochranného systému metra ve vztahu k protipovodňové ochraně města a civilního obyvatelstva se projednávala už před lety. Nová opatření měla ochránit město i v případě opakovaných záplav či přílivové vlny.
Tahanice o magistrát mohou být překážkou řádného chodu Prahy
„Nechci nyní rozebírat, jak byla hrozba zatopení metra v neděli akutní. Ale rozhodnutí o uzavření metra si vyžaduje také opatření ze strany dopravního podniku k zajištění náhradní dopravy,“ míní Dolejš. Pražané v pondělí ráno zjistili, že není zajištěna dostatečná kapacita povrchové dopravy.
Změny a současné politické spory v Praze zasáhly podle Dolejše i vedení DPP. Ve svém článku se proto ptá, zda takovéto tahanice nejsou překážkou řádného chodu Prahy.
Politici musí vysvětlit, jak naložili s miliardami na protipovodňová opatření
Dolejš také poukázal na nemalé peníze, které byly utraceny za protipovodňová opatření. Zjevně to ale nestačí ani na nižší stupně povodňových nebezpečí. Došlo k zatopení sklepů v Karlíně a evakuace některých nejvíce ohrožených ulic.
„Je jasné, že až skončí současná povodňová situace, budou muset politici, kteří spravovali město v období let 2002 až 2010, detailně vysvětlit, kterak naložili s miliardovými investicemi určenými na protipovodňová opatření,“ vyzývá Dolejš.
Pražany mocenský spor pravice nezajímá
Dolejš ještě dloubl do ODS, která teprve nedáno opustila magistrát. Občanští demokraté haní TOP 09, že nezvládá řízení krizového štábu. Mocenský spor pravice je pochopitelný, Pražany to ale nezajímá, připomíná Dolejš.
„Souběh povodňové a politické krize Praze zjevně nesvědčí. Až opadnou vzedmuté vody, měli by politici raději předstoupit před voliče,“ navrhuje poslanec KSČM.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe