A dost. Agrofert si vyšlápl na Sabinu Slonkovou

27.04.2017 13:05

Společnost Agrofert se ústy svého mluvčího Karla Hanzelky ohradila proti zpravodajství Seznam.cz, jenž podle ní vede systematickou diskreditační kampaň, jež překročila únosnou mez. Agrofertu se například nelíbí prostor věnovaný jejich obchodním případům – například akvizicím společností U Rytířů, Kostelecké uzeniny a Agro Jevišovice. Reportáže na Seznam.cz točí novináři Sabina Slonková a Jiří Kubík.

A dost. Agrofert si vyšlápl na Sabinu Slonkovou
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova Agrofertu na pražském Chodově

„Při zhlédnutí reportáží se nelze ubránit dojmu, že reportáže byly zpracovány velmi manipulativním způsobem s jediným cílem – pošpinit a poškodit dobré jméno firem koncernu Agrofert. Redakce opakovaně dává prostor k vyjádření lidem, o jejichž dobré pověsti lze přinejmenším pochybovat,“ poukázal v tiskové zprávě Hanzelka na jméno Bohumíra Rady. Výsledkem jeho podnikání jsou podle jeho slov dluhy, exekuce, pokuty od státu, nezaplacené mzdy zaměstnancům a celkově zdevastovaná zemědělská farma. „Dluhy pana Rady jsme v minulosti převzali a zachránili několik jeho firem před krachem,“ tvrdí mluvčí Agrofertu. 

Postěžoval si i na to, že v reportáži o Kosteleckých uzeninách nedostala firma prostor k vyjádření. „Tuto skutečnost považujeme za hrubé nedodržení elementárních novinářských pravidel,“ řekl. Vadí mu i informování o sebevraždě Milana Sládečka, kde to podle Hanzelky v reportáži vypadá, jako kdyby Agrofert tuto tragickou událost zapříčinil. „Pokud necháme stranou skutečnost, že se Seznam.cz neštítí mediálně bulvárně parazitovat na osobě zemřelého člověka, je samozřejmě politováníhodné, že si tento člověk vzal život, avšak společnost Agrofert s tímto činem nemá vůbec nic společného,“ dodal.

„Domníváme se, že ze strany společnosti Seznam.cz jde o cílený, systematický a soustavně vedený mediální útok na naši společnost. Tato kampaň nás poškozuje nejen v očích našich zaměstnanců, ale především u našich zákazníků, obchodních partnerů a u široké veřejnosti,“ píše rovněž Hanzelka.

Závěrem pak vyzval Seznam.cz k zanechání diskreditační kampaně namířené proti společnosti Agrofert či proti jejím dceřiným společnostem. „Pokud tato kampaň bude pokračovat, budeme bohužel nuceni učinit příslušné právní kroky,“ zmínil se zdůrazněním, že společnost vždy podnikala a postupovala podle platných zákonů. „Jakékoli vytváření domněnek, že tomu tak nebylo, je jednoduše lživé a zásadním způsobem nás poškozuje,“ uzavřel.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

svobodná média

Dobrý den, fakt byste za obálku na časopisu, která nikoho neuráží někoho hnala k soudu? Kde je pak nějaká svoboda? A třeba Respekt je známý svými obálkami, kde jsou často i karikatury a je používána nadsázka, někdy i černý humor. To jste se už všichni politici zbláznili, že byste chtěli zasahovat do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Nedávejte mi ta slova do úst“. Nerudová na debatě v obrátkách. Pak líčila přínosy války

21:04 „Nedávejte mi ta slova do úst“. Nerudová na debatě v obrátkách. Pak líčila přínosy války

Falšování dějin, lži a jednoduché mozky. V Aby bylo jasno se podívali, jak probíhala jedna z EU Deba…