Auto Brejla začalo kšeftovat s ochrannými pomůckami. Rozhlas u něj nakoupil respirátory za stovky tisíc
30.05.2020 18:03
KAM JDOU VEŘEJNÉ PENÍZE Při pohledu do registru smluv nás zaujala smlouva mezi veřejnoprávním Českým rozhlasem a autorizovaným prodejcem vozu Škoda Auto Brejla. Na první pohled by se mohlo zdát, že šlo o prodej vozů. Rozhlas však od autoprodejce nakoupil zcela jinou věc, a to respirátory.
Předmětem smlouvy, kterou máme k dispozici, je: “… povinnost prodávajícího odevzdat kupujícímu věci, které jsou předmětem koupě, a to 2000 ks respirátorů FFP2 blíže specifikovaných v příloze této Smlouvy a umožnit kupujícímu nabýt vlastnické právo ke zboží a povinnost kupujícího zboží převzít a zaplatit prodávajícímu kupní cenu, to vše za podmínek dle této smlouvy,“ stojí v textu.
Celková cena zboží v této smlouvě činí 290.400 korun včetně DPH, jeden respirátor tedy vyšel na 145 korun. V současné době se respirátor stejné ochranné třídy dá pořídit okolo padesáti korun. Nutno podotknout, že v době nákupu, tedy začátkem dubna, byl velký nedostatek ochranných předmětů, a pokud se respirátor někde dal sehnat, jeho cena byla často přemrštěná.
Anketa
Vadí vám, že ministryně Schillerová možná neumí dobře anglicky?
Nás spíše zajímalo, proč prodejce automobilů prodává respirátory. Na dotaz, proč Český rozhlas nakupuje ochranné pomůcky od prodejce automobilů, jsme se zeptali na obou smluvních stranách.
„ČRo respirátory nakoupil, aby ochránil své zaměstnance, zejména ty, kteří pracují v terénu a jsou vystaveni největšímu riziku nákazy. Jmenovaná společnost měla v té době k dispozici respirátory požadované kvality za výhodnou cenu,“ sdělil nám tiskový mluvčí Českého rozhlasu Jiří Hošna. Prodejce Auto Brejla nám svoji odpověď nezaslal.
ParlamentníListy.cz se soustavně věnují upozorňování na smlouvy státních, krajských a městských institucí. Pravidelně přinášíme informace o utrácení veřejných prostředků, nad kterým často zůstává rozum stát. Jelikož se souhrnně jedná o desítky textů, rozhodli jsme se od 1. června 2020 tyto materiály sjednotit, aby je měli čtenáři možnost lépe dohledat. Všechny články proto naleznete pod shodným tagem "Kam jdou veřejné peníze".
Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.