Balšínek se rozpálil do běla, když došlo na téma adopcí dětí homosexuály. Zde jsou jeho vlastní slova

08.11.2018 19:11

Šéfredaktor časopisu Echo Dalibor Balšínek se vložil do sporu o to, zda je partnerství homosexuálních párů možné označit za manželství a zda mají homosexuální páry právo na to adoptovat děti. Balšínek upozorňuje, že dítě není rohlík nebo pes. A v návaznosti na toto upozornění předkládá jasný závěr.

Balšínek se rozpálil do běla, když došlo na téma adopcí dětí homosexuály. Zde jsou jeho vlastní slova
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pochod za Ježíše, rodinu a morální hodnoty, který v návaznosti na pochod Prague Pride pořádal Byzantský katolický patriarchát

„Dítě není pes, dítě není rohlík, který si kdokoli může koupit v obchodě, ale v bezhodnotové společnosti vládne myšlení, že ta má na vše právo. Tedy i na dítě,“ napsal v komentáři, jehož část uveřejnil na sociální síti Facebook.

Balšínek to vidí jinak. Je toho názoru, že si každý může vybrat, v jakém svazku chce žít, ale neměl by do toho zatahovat i děti. Dítě má podle Balšínka právo znát svou matku a otce, a pokud to jen trochu jde, tak žít v úplné rodině. Šéfredaktor uznává, že ani tradiční rodina není vždy ideální, manželství se rozpadají, děti se rodí do svazků, které fungují tzv. na psí knížku, ale to podle autora ještě neznamená, že má stát právo posvětit další neideální svazek.

Balšínek smetl ze stolu i argument, že v českých domovech pro odložené děti žijí tisíce malých českých občanů a že by bylo lépe u homosexuálního páru než v dětském domově.

„Pro adopci platí přísná pravidla, která nejsou schopny naplnit ani leckteré klasické páry žen a mužů. V této zemi není nadbytek dětí v ústavní péči, které by byly určeny pro adopci, a o řadu dětí, zvláště jiných etnik nebo se zdravotním postižením, není – nelichotivým jazykem řečeno – zájem. Jsou opačné, otřesnější případy, pro které by platila nová legislativa, kdy se děti stávají zbožím. V případě přijetí jednoho z chystaných zákonů by stát posvětil obchodní praktiky s dětmi, které se dějí už dnes. Dva homosexuální páry si na trhu koupí ženské vajíčko, koupí si jinou ženu – nosiče plodu, který vzniká spojením vajíčka s mužským materiálem, jenž v tom nejegoističtějším případě vzniká smícháním semene obou mužů. Tím má být vyjádřena dvojjedinost otce. Je to vrchol hédonistické, narcistní společnosti, v níž nikomu nesmí být upřeno žádné právo,“ rozohnil se autor.

Dalibor Balšínek doslova napsal:

Malý úryvek....Dítě není pes, dítě není rohlík, který si kdokoli může koupit v obchodě, ale v bezhodnotové společnosti vládne myšlení, že ta má na vše právo. Tedy i na dítě.

Každý si může vybrat partnerství, jaké chce, jaké cítí, každý ať si žije, s kým chce, ale ať do této hry nejsou vtahovány děti. Právo dítěte je víc než chuť pořídit si ho do jakékoli rodinné konstelace. Každé dítě, pokud to jen aspoň trochu jde, má mít právo znát svou matku a otce a žít ve vztahu, kde jsou udržované základní vzorce ženy a muže. Samozřejmě nelze si idealizovat současný stav rodiny, kdy se děti rodí do nemanželských poměrů, rozpadlých vztahů, řada dětí vyrůstá jen s jedním rodičem, děti žijí ve střídavé péči – to určitě nejsou ideální podmínky pro vývoj dítěte. To ale není důvod, aby stát posvětil další neideální prostředí a stal se jeho garantem.

Pro adopci dětí homosexuálními páry se často používá argument, že se mohou postarat o tyto děti. V českých dětských domovech žije asi 4000 dětí a dalších asi 3500 s různým stupněm postižení jich je ve specializovaných ústavech. Pro adopci platí přísná pravidla, která nejsou schopny naplnit ani leckteré klasické páry žen a mužů. V této zemi není nadbytek dětí v ústavní péči, které by byly určeny pro adopci, a o řadu dětí, zvláště jiných etnik nebo se zdravotním postižením, není – nelichotivým jazykem řečeno – zájem. Jsou opačné, otřesnější případy, pro které by platila nová legislativa, kdy se děti stávají zbožím. V případě přijetí jednoho z chystaných zákonů by stát posvětil obchodní praktiky s dětmi, které se dějí už dnes. Dva homosexuální páry si na trhu koupí ženské vajíčko, koupí si jinou ženu – nosiče plodu, který vzniká spojením vajíčka s mužským materiálem, jenž v tom nejegoističtějším případě vzniká smícháním semene obou mužů. Tím má být vyjádřena dvojjedinost otce. Je to vrchol hédonistické, narcistní společnosti, v níž nikomu nesmí být upřeno žádné právo.

Každý si může vybrat partnerství, jaké chce, jaké cítí, každý ať si žije, s kým chce, ale ať do této hry nejsou vtahovány děti. Právo dítěte je víc než chuť pořídit si ho do jakékoli rodinné konstelace. Každé dítě, pokud to jen aspoň trochu jde, má mít právo znát svou matku a otce a žít ve vztahu, kde jsou udržované základní vzorce ženy a muže. Samozřejmě nelze si idealizovat současný stav rodiny, kdy se děti rodí do nemanželských poměrů, rozpadlých vztahů, řada dětí vyrůstá jen s jedním rodičem, děti žijí ve střídavé péči – to určitě nejsou ideální podmínky pro vývoj dítěte. To ale není důvod, aby stát posvětil další neideální prostředí a stal se jeho garantem.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Smazal jsem to, omluva nebude, běžte do p*dele.“ Novotný kauzu s rakovinou rozmázl

22:30 „Smazal jsem to, omluva nebude, běžte do p*dele.“ Novotný kauzu s rakovinou rozmázl

Doslova bouři vyvolal řeporyjský starosta Pavel Novotný poté, co prohlásil, že nemocná dcera Felixe …