Způsob, jakým byl prodej kuponů organizovaný, byl předmětem rozsáhlého vyšetřování. Dlouhá léta si totiž DPP na provoz výdejních míst v metru najímal privátní firmy. Ceny se pohybovaly kolem 30 milionů ročně. V roce 2008 připadl kontrakt společnosti Crosspoint, která začala inkasovat 100 milionů za rok.
Kvůli tomu na tehdejší vedení podal advokát Václav Láska trestní oznámení. Policie poté obvinila několik lidí z pletich při veřejné soutěži a z porušování povinnosti při správě cizího majetku. Smlouva s Crosspointem měla podniku způsobit škodu za 57 milionů korun.
DPP předal policii posudek, podle kterého žádná škoda nevznikla
Dopravní podnik ovšem zkomplikoval vyšetřování, protože policii předal znalecký posudek, podle něhož mu nevznikla žádná škoda. Toho se chopili právníci obviněných a použili to při obhajobě. Teď dopravce mluví o tom, že ušetří až desítky milionů korun ročně, pokud bude sám organizovat provoz výdejních míst.
Vyšetřovatelé podle MF Dnes tak zkoumají, jestli prohlášení dopravního podniku neposouvá případ Crosspoint novým směrem. „Očekávané budoucí úspory samy o sobě nemohou být důkazem škody vzniklé v minulosti, ale mohou být významným faktorem při vyšetřování,“ prohlásil mluvčí DPP Jiří Štábl.
Snaha ušetřit může objasnit starý případ
Pražský dopravní podnik navíc přiznal, že znalecký posudek nevycházel ze všech potřebných dokumentů. Chyběly prý účetní doklady třetích stran. Policie si je ovšem vyžádala a nechává si vypracovat vlastní posudek.
Nyní se ukáže, zda mohou úspory vnést světlo do kauzy zakázek pro Crosspoint. Právníci se na tom neshodnou. „Škoda je způsobena špatným hospodařením. Ale jestli přijdu na něco dalšího, čím to vylepším, tak to neznamená, že předtím to byla škoda,“ uvedl pro MF Dnes Jan Černý.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe