Řidičům se cesta po objízdných trasách podle policie prodlouží o 20 až 30 minut. Na obou objížďkách je několik rizikových míst. Policejní hlídky budou sledovat dodržování pravidel silničního provozu.
Problémy nelze vyloučit
Na Vysočině vede obousměrná objížďka v úseku D1 mezi exitem 153 Lhotka a exitem 162 Velká Bíteš po silnicích II/390, II/602 a I/37. Ve středních Čechách na Benešovsku budou osobní auta sjíždět u obce Loket. Objížďka vede přes Ledeč nad Sázavou na exit Koberovice. Kamiony musí sjet už na exitu Mirošovice a pojedou přes Tábor a Pelhřimov na exit Humpolec.
"Stavební práce související s bouráním mostů jsou naplánovány na noční dobu, kdy je provoz na dálnici slabší, přesto nelze vyloučit, že by mohlo na objízdných trasách docházet k problémům s plynulostí provozu," řekla ČTK mluvčí krajské policie Dana Čírtková. Na objízdných trasách je několik rizikových míst, a to zejména obě křižovatky ve Velké Bíteši a také křižovatka v lokalitě Křeptovský Dvůr. "Na objížďce jsou také nebezpečné zatáčky, proto je důležité při jízdě zbytečně neriskovat a nepředjíždět," upozornila mluvčí. Mezi Loktem a Hořicemi zase vede trasa třemi obcemi.
Na samotné demolici mostů budou stavbaři s těžkou technikou pracovat od 22:00 do 06:00. Poté, co se dálnice zcela uzavřela, začala demontáž zábradlí nad pravým jízdním pruhem a demontáž svodidel. Nad levým pruhem je hotová, protože od středy byla doprava pro oba směry byla svedena z šesti do tří jízdních pruhů. Následně dělníci zabezpečí ochranu kabelů vedoucích středem komunikace, rozprostřou geotextilie a bagry nahrnou pod most tuny písku, do kterého následně most strhnou.
Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice
"U každého nadjezdu máme čtyři pásová rypadla. Na dvou je bourací kladivo, na jednom hydraulické nůžky a na jednom lžíce. Materiál budou odstraňovat čelní nakladače a několik nákladních aut," řekl ČTK vedoucí vysočinského projektu Jiří Krátký z OHL ŽS. Nejdříve bude odstraněna mostovka od opěr s tím, že střední část by měla zůstat stát, pak bude narušena statika stojek a konstrukce půjde dolu, popsal.
Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice. Ve dvou úsecích na Vysočině pracují stavbaři od 9. května, o měsíc později začaly práce mezi Loktem a Hořicemi. Vyjma bourání mostů stavbaři pracují za plného provozu. První most se na D1 boural počátkem června u Větrného Jeníkova na Jihlavsku.
Zhotovitelem bítešského úseku je sdružení OHL ŽS a Alpine Bau CZ, které za 597 milionů bez DPH zmodernizuje devět kilometrů vozovky a sedm mostů. Tři nadjezdy budou zbourány. Dva přestavěny, jeden zanikne. Úsek Hořice modernizuje za 625 milionů sdružení Colas CZ a PORR.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp