Podle průzkumu se dvě třetiny generálních ředitelů tuzemských firem obávají dalšího vývoje ekonomiky. Podle nich se bude dál zhoršovat. Přesto většina dotazovaných věří ve vyšší tržby svých podniků.
Jako ideální recept na vyšší tržby i v dobách krize obchodníci nejčastěji uváděli posílení pozice na domácím trhu a nebo zcela nový výrobek či služby, které by zákazníky zaujaly.
Přesto podle Petra Smutného z PwC Česká republika neumějí české firmy spolupracovat nebo si najít silné partnery. „České podniky stále dělají strategickou chybu, když se snaží vše dělat samy. Jsou příliš malé a na světových trzích doplňují kapacity větších hráčů či zaujímají pozice jen v okrajových segmentech,“ uvedl Smutný.
Při porovnání s loňským plánem firem se ukazuje, že společnosti nabíraly více zaměstnanců, než původně předpokládaly. Podobný trend se dá očekávat i letos. Prozatím třetina firem předpokládá, že zachová své stavy beze změn, 36 procent firem bude nabírat nové zaměstnance a 32 procent bude spíše naopak propouštět.
„Rok 2008 roztočil spirálu pesimismu, kdy se firmy v panice zbavovaly i kvalitních, strategicky důležitých zaměstnanců, kteří jim za pár měsíců výrazně chyběli. Nyní se již poučily, úsporná opatření provádějí mnohem selektivněji a s ohledem na strategické potřeby v následujících letech,“ odůvodňuje to Andrew Krenek z agentury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan