Havlíček bude sedět na ministerstvu průmyslu. Na dopravu bude denně docházet

26.01.2020 7:41

Místopředseda vlády a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček je od pátku také ministrem dopravy. Oba resorty podle svých slov zvládne. Rozhovor poskytl serveru Novinky.cz.

Havlíček bude sedět na ministerstvu průmyslu. Na dopravu bude denně docházet
Foto: Hans Štembera
Popisek: Místopředseda vlády a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček

Podle svých slov Havlíček přijal nový úřad s respektem i s určitou dávkou pokory. Ale i s odhodláním vykonat to, co je třeba. „Dostat i Ministerstvo dopravy (MD) do pozice klíčového hráče hospodářské politiky. Jsem přesvědčen, že jak Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO), tak i resort dopravy jsou pro ni základními pilíři a vzájemně se doplňují,“ uvedl Havlíček, jenž chce nadále sídlit hlavně v budově Ministerstva průmyslu a obchodu. Zároveň ale chce denně docházet i na Ministerstvo dopravy. 

„Je nepochybné, že oba resorty k sobě mají blízko, sotva ale z nich lze udělat jedno ministerstvo hospodářství. Říkal jsem – pojďme o tom diskutovat, udělat si analýzy a vyhodnotit to ze všech úhlů pohledu. V tuto chvíli pro to ale není prostředí. My to respektujeme a nebudeme se vrhat do něčeho, co by nemělo efekt. Mojí prioritou od začátku bylo vytvořit dva perfektní, dobře řízené resorty, nic více v tuto chvíli neřeším,“ sdělil k případnému sloučení obou ministerstev Havlíček.

V rozhovoru mimo jiné také garantoval skutečnost, že od ledna 2021 skutečně budou elektronické dálniční známky. „S papírovými známkami nepočítáme,“ řekl rezolutně. 

Své Havlíček řekl i ke skutečnosti, že po odvolání ministra dopravy Vladimíra Kremlíka zůstávají nedotaženy některé prioritní záměry, například nový bodový systém pro motoristy. „Je to jedna z věcí, které už řešíme. Na jaře návrh nových bodů pošleme ke schválení vládě a parlamentu. Už dnes je ale jasné, že nový bodový systém nezačne platit dříve než v roce 2022. Těch věcí je ale víc. Některé jsou dobře rozjety, například dostavba a modernizace dálnice D1, dále D4 systémem PPP, tedy spolupráce soukromého a veřejného sektoru,“ uvedl Havlíček, který podle svých slov komunikuje s Kremlíkem velmi dobře. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

21:33 „Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

Ruským tankům nazývaným „blyatmobiles“ nebo „želví tanky“ či „bitevní stodoly“ se dostává pozornosti…