Ve druhém kole prezidentské volby volilo Miloše Zemana zhruba devadesát procent jeho voličů. Z prvního kola a v posledním týdnu však dokázal přesvědčit i nekteré voliče z roku 2013, aby vhodili hlas do urny právě jemu. „Miloš Zeman vyhrál zejména díky tomu, že v průběhu volebního týdne mobilizoval neúčastníky z prvního kola. Okolo dvaceti až pětadvaceti procent z nich šlo volit a volilo Zemana,“ tvrdí agentura Median, jejíž průzkum zveřejnil server Novinky.cz.
Naopak Jiři Drahoš získal pouze kolem dvou třetin voličů spřízněných kandidátů Fischera, Horáčka a Hilšera. Dvacet procent těchto voličů už ale ke druhému kolu vůbec nedorazilo. Agentura v dalším souvisejícím průzkumu informovala o tom, že Drahošovi voliči byli častěji motivováni negativní volbou vůči Zemanovi.
Původní zdroj ZDE.
Zeman se samozřejmě dočkal hlasů od většiny voličů hnutí ANO, komunistů, SPD a také ČSSD. „Hlas mu dala i zhruba čtvrtina lidí, kteří nebyli volit ve sněmovních volbách. U ostatních stran naopak propadl a získal pouze patnáct procent hlasů jejich voličů,“ uvedla agentura, podle které Zemana preferovali lidé nad padesát let bez středoškolského vzdělání, v posledním týdnu se mu ale podařilo přesvědčit i podstatně mladší ročníky bez maturity.
Vesměs byl Drahoš často považován za slušného člověka, jenž by mohl dobře reprezentovat úřad. „Byl označován jako člověk, jemuž lze důvěřovat a bude hájit české zájmy,“ uvedla agentura a dodala, že Zeman byl zase hodnocen jako osobnost hájící české zájmy. „Pro Zemana bylo plus, že jej lidé navíc dobře znají a zabývá se problémy běžných lidí,“ uzavřela agentura svůj průzkum.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab