"Jsem si vědom, že stanovisko ministerstva financí není právně závazné, přesto jej naléhavě zdůrazňuji. Domnívám se, že současná rozpočtová situace nikoho neopravňuje ke zlodějinám," sdělil ministr financí Miroslav Kalousek.
Podle rozhlasu zakázku prostudovali experti ministerstva financí, kteří nikde nenašli důkaz, že soukromá firma odvede požadovanou práci levněji než město. "Nebyly posouzeny ani alternativní varianty. Ministerstvo financí nemohlo posoudit, zda tato navržená varianta je ta nejefektivnější a pro město nejvýhodnější," řekl Radiožurnálu k zakázce šéf odboru financování územních rozpočtů Jan Zikl.
Podle něj navíc město pravděpodobně přijde v následujících letech o stovky milionů korun kvůli změně v přerozdělení daní a hrozí mu tak, že nedokáže dodržet své závazky.
Ekonomický náměstek plzeňského primátora Martin Zrzavecký (ČSSD) ČTK už dříve řekl, že do tendru se přihlásili čtyři uchazeči, dva ale nesplnili podmínky. Ve finále tak podle něj zůstaly plzeňská skupina Škoda Transportation a pražský Metrostav. Oba soutěžitelé měli předložit Plzeňským městským dopravním podnikům (PMDP) nabídku do 6. února. Radiožurnálu dva zdroje potvrdily, že ji podala jen Škoda.
Plzeň prý zakázku zastavovat nebude
Podle Radiožurnálu město zakázku v tuto chvíli nezastaví. "V tento okamžik my budeme celou nabídku uchazeče posuzovat, v zásadě budeme pracovat i s těmito riziky," řekl rozhlasu Zrzavecký.
Stanovisko ministerstva prý má k dispozici jen úzký okruh lidí z vedení Plzně a členové výběrové komise. Zastupitelé ho zřejmě dostanou až před dubnovým jednáním, na kterém budou o zakázce hlasovat, doplnil Radiozurnál s tím, že stanovisko není pro město závazné, dosud se ale nestalo, aby ho někdo nerespektoval.
Současné autobusové a trolejbusové depo v Cukrovarské ulici, staré desítky let, je v havarijním stavu a vozidla se tam nevejdou. O místě nového depa ale není ještě rozhodnuto, soutěžitelé měli navrhnout své budovy nebo plochy ve městě napojitelné na MHD. Vítězná firma má také odkoupit od města údržbu tramvají a trolejbusů s 240 zaměstnanci, což je čtvrtina pracovníků PMDP. Inkasovala by tak vedle splátek za budovu i peníze za servis.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas, čtk