Kampaně velkých stran jsou zaměnitelné. „Není nastolena žádná výrazná agenda. Všechny kampaně jsou univerzální a nabízejí to samé,“ řekl pro iDnes.cz mediální odborník a šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl.
Občany už neunavují štvavé kampaně
Lidé jsou mnohem méně vystaveni antikampaním, jako tomu bylo v roce 2008. ČSSD se ale této strategie stále drží. Přesto je její kritika vlády spíš všeobecná.
Radikálnost se ovšem projevuje u menších politických stran a nezávislých kandidátů. „Řada jejich hesel je určena pro lidi, kteří slyší na populismus,“ dodal Köppl pro iDnes.cz.
Strany zlepšily podobu kampaní i slogany
Podle odborníka na marketing Davida Říhy se kampaně zlepšily ve své grafické podobě. Pozitivní je prý i přístup stran k volebním sloganům. „Zdá se mi, jakoby strany napříč spektrem, velké i malé, konečně pochopily, že mají na komunikaci s voličem jen jednu větu. A s ní by měly říct to hlavní a v ideálním případě i zaujmout,“ vysvětlil.
Rozdíly mezi grafikou jednotlivých kampaní se začínají stírat. „Je totiž stále snazší sehnat grafika, který třeba za pivo dokáže udělat pro stranu, které fandí, dobré vizuální materiály,“ dodal Říha. I malé strany se tak mohou vyrovnat těm velkým parlamentním.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe