„PR stratégové českých politiků se zřejmě domnívají, že vést znamená klesnout nejhlouběji, jak je to možné, aby si i ten největší sprosťák připadal jako učitel tance. Nechci moralizovat. To je mi cizí. Všechny tyhle kun.y, koko.i a svi.ě vyřčené s lehkostí ve veřejném prostoru mi připadají nefunkční. Až se totiž objeví skutečný vůdce, který povede a nebude následovat, budou se všichni ti lísalové k domnělým obyčejným lidem divit,“ poznamenal Křivan.
Všímá si pak slov hradního mluvčího Jiřího Ovčáčka, který argumentuje na Twitteru Jaroslavem Haškem – a to v době, kdy omlouvá výřečnost svého pána. „No, já bych se Haškem neoháněl. V jeho povídkách i ve Švejkovi by se našlo dost přímočarých hodnocení, které by nějaký kavárenský povaleč mohl zákeřně použít proti lidovému politikovi,“ podotkl Křivan.
„Nejde o to, nepoužívat peprné výrazy v politickém marketingu, tedy tzv. fekal marketing. Jenže když už neumíte jinak zaujmout než slovníkem, může se někdo zeptat na myšlenku. Lidé dlouhodobě nebudou následovat sprosťáky. Bude-li jim nabídnuta alternativa,“ dodal závěrem s tím, že pochopí-li PR týmy, že místo na formu je třeba se soustředit na obsah, budou překvapeni, co to udělá s preferencemi.
Původní text ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef