Míň aut, hluku a tak dále, usnesla se komise Prahy a ministerstva

01.06.2012 13:15

Ministr dopravy Pavel Dobeš na dnešní tiskové konferenci představil konkrétní opatření, která by měla zmírnit negativní dopad těžké nákladní dopravy na život Pražanů do doby, než bude dostavěn Pražský okruh. Tiskové konference se rovněž zúčastnil primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda a náměstek primátora pro oblast dopravy Josef Nosek.

Míň aut, hluku a tak dále, usnesla se komise Prahy a ministerstva
Foto: MHMP
Popisek: Bohuslav Svoboda a Pavel Dobeš

Ke vzájemné spolupráci v oblasti dopravy, zejména k řešení otázky dokončení Pražského okruhu, se představitelé ministerstva a hlavního města zavázali podpisem Memoranda v dubnu tohoto roku.

„Úplně poprvé se podařila spolupráce hlavního města s Ministerstvem dopravy na takovéto úrovni. Vítám a kvituji dvě věci: jednak to, že pro pana ministra je dostavba Pražského okruhu maximální prioritou, a potom to, že se ministerstvo dopravy aktivně zapojuje do řešení situace na Spořilově. Díky připraveným dočasným opatřením dojde k dalšímu snížení hluku i znečištění ovzduší, a tak se omezí dopady na životní prostředí a hlavně na zdraví obyvatel,“ řekl primátor Bohuslav Svoboda (ODS).

„Zejména dokončení přípravy a zahájení realizace stavby 511 Běchovice – D1 je pro řešení dopravní situace klíčové. Současný stav je bohužel takový, že nákladní doprava z východu metropole je vedena přes Spořilovskou ulici, čímž trpí obyvatelé nejen této městské části,“ řekl Pavel Dobeš (ODS).

Pracovní komise složená ze zástupců MD a metropole zpracovala konkrétní návrhy ke zmírnění negativních dopadů tranzitní dopravy právě na kritickém úseku na ulici Spořilovská. Opatření budou postupně prováděna ve třech etapách. V rámci první etapy, jež bude realizována ještě v průběhu měsíce června, dojde ke snížení nejvyšší povolené rychlosti v ulicích Senohrabská a Na Chodovci. „Tím, že bude maximální povolená rychlost v tomto úseku snížena na 30 km/h, dojde ke zvýšení plynulosti dopravy a tím ke snížení hlučnosti až o 2,4 dB,“ řekl ministr Dobeš. Rovněž dojde k výsadbě zeleně na horních hranách zářezu ulice Spořilovské, což by mělo přispět k zachycení pevných částic a dalšímu snížení hluku.

Spořilov a D1

V rámci druhé etapy bude řešena oblast křížení Jižní spojky a ulice 5. května. „Předpokládáme, že do června příštího roku bude vybudována vratná rampa, která převede těžkou nákladní dopravu z východní části Prahy směrem k D1 mimo Spořilovskou ulici. Toto opatření by mělo snížit intenzitu vozidel nad 12 tun až o polovinu,“ řekl ministr. Dalším krokem bude oprava mostu stávající vratné rampy mezi ulicemi Jižní spojka a 5. května a rozdělení dopravního proudu na těžkou nákladní dopravu do 22 tun na rampu stávající a dopravu nad 22 tun na rampu novou. Toto opatření bude realizováno od července tohoto roku do června roku následujícího.

Po realizaci první a druhé etapy dojde k ověřovacímu měření hluku v ulici Spořilovská. Pokud nedojde k požadovanému snížení, bude podle ministra dopravy následovat realizace dalších opatření. „V rámci třetí etapy by došlo k protihlukové úpravě povrchu vozovky ul. Spořilovské ve směru od D1 do východní části Prahy, což by mělo snížit hluk o dalších 4 až 6 dB. V případě nedostatečné redukce hluku snížením rychlosti v ulicích Senohrabská a Na Chodovci by stejná protihluková úprava vozovky byla realizována i zde,“ řekl ministr.

Pokud by nepomohla ani opatření realizována ve třetí fázi, přicházelo by podle ministra Dobeše v úvahu omezení vjezdu nákladních vozidel do Prahy. „Tento krok by však byl podmíněn vybudováním adekvátních odstavných parkovišť a související infrastruktury,“ konstatoval ministr.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: tan

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Chalífát, konečné řešení pro Evropany.“ Proč veřejnoprávní TV opět zamlčela? Analytik na nohou

5:00 „Chalífát, konečné řešení pro Evropany.“ Proč veřejnoprávní TV opět zamlčela? Analytik na nohou

TÝDEN V MÉDIÍCH Dokud byl Pavel Tuleja rektorem Slezské univerzity v Opavě, nikoho jeho publikační č…