Naše dálnice jsou docela pěkné, ohradil se šéf ŘSD. A pak nadával, jak mu aktivisté protahují termíny

01.08.2017 19:42

Soud dnes začal řešit sesuv půdy na dálnici D8. Stát je přesvědčen, že za sesuv půdy může firma Kámen Zbraslav provozující lom u dálnice a požaduje po společnosti miliardu korun. Jenže D8 není jediná problémová dálnice. Stačí se podívat, jak probíhá modernizace dálnice D1, ze které se asi mnoha řidičům vaří krev. Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa je však přesvědčen, že české dálnice jsou pěkné.

Naše dálnice jsou docela pěkné, ohradil se šéf ŘSD. A pak nadával, jak mu aktivisté protahují termíny
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Moderátorka Světlana Witowská přivítala před kamerami šéfa ŘSD Jana Kroupu. A hned na úvod mu položila jasnou otázku. „Jsou někde dálnice horší, než tady v Česku?“ zeptala se. „Já si myslím, že všude můžeme najít dálnice, které jsou horší než tady v Česku. Já si myslím, že naše dálnice jsou ještě docela pěkné dálnice,“ odvětil host. Obratem také přislíbil, že v roce 2020 by měla být modernizace dokončena.

Už teď, kdy modernizace probíhá hned na sedmi místech, se prý dá jezdit docela rychle, samozřejmě s přihlédnutím k omezením. Důležité je, aby řidiči respektovali pravidla silničního provozu, omezení rychlosti a tak podobně. A 98 procent řidičů prý tato pravidla dodržuje. Problémy ale dělají ona dvě procenta řidičů, kteří způsobují dopravní nehody na D1, což přináší nemalé dopravní problémy.  

Pokud půjde vše dobře, tak za šest až sedm let bychom mohli mít také dálnici, která spojí sever Čech se severem Moravy a dálnici D1 by se mohlo ulevit. Šest let je ovšem ideální doba, kterou mohou negativně ovlivnit občanská sdružení, která proti stavbám dálnic v minulosti protestovala a zřejmě budou protestovat i tentokrát. Pokud se bude muset stát vypořádat s námitkami občanských sdružení, výstavba dálnice se může notně zpozdit.

To však neznamená, že by měl něco proti občanským sdružením. „Já jsem se potkal se spoustou občanských sdružení, která měla nějaký cíl, sledovala ten cíl a dalo se s nimi debatovat,“ uvedl na kameru Kroupa. Někteří aktivisté ale provádějí jen obstrukce, které mají jediný cíl. Zdržovat stavbu. S takovými aktivisty se podle Kroupy debatovat moc nedá.

Pokud jde o dálnici D8 z Prahy do Německa, tak to je podle Kroupy velké téma. V místech sesuvu půdy teď probíhá geotechnický monitoring a ŘSD udělá vše pro to, aby se nedopustilo žádné chyby.

Česko by podle Kroupy mělo uvažovat o PPP projektech, čili o spolupráci státu a soukromého kapitálu při stavbě dálnic, protože finanční zdroje navíc se hodí.

reklama

autor: mp

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Bitevní stodola.“ Smáli se, ale funguje to. Rusové vyzráli na ukrajinské drony

20:13 „Bitevní stodola.“ Smáli se, ale funguje to. Rusové vyzráli na ukrajinské drony

Válka na Ukrajině přinesla do moderního válčení použití dronů a dalších bezpilotních letounů, které …