„Co tu děláte, jste muslimové?“ začal křičet na cizince v ulicích Hodonína bývalý místostarosta města Roman Sedlačík. Požadoval, aby muži zákona prověřili jejich totožnost, píší Lidovky.cz. Šlo o cizince tmavé pleti. Zastupitel prý jednal ze strachu o rodinu, na sociální síti pak vyzval ostatní, aby ho napodobili. „Nebuťe přip***aní, využijte svého práva a využijte toho, že máme městskou i státní policiii, která má přeci pomáhat a chránit,“ uvedl.
Sedlačík, jenž kandiduje do Sněmovny za stranu Řád národa, pak mimo jiné uvedl, že mu přišlo divné, že mu muž sdělil, že je původem z Nigérie, ale přijel z Německa. „Nechápu lidi, kteří si jich nevšímají a pomalu si zvykají,“ uvedl.
Jak však uvedl ředitel hodonínské městské policie Jindřich Vašíšek, požadavek na legitimování cizinců byl neodůvodněný a nelze jej opřít o žádný zákon.
Původní text ZDE
Server Forum24.cz si pak všímá problému aquacentra Šutka v Praze, které se dočkalo nenávistných komentářů za to, že umožnilo návštěvu ženě v burkinách. „Nejhorší je srážka s blbcem. A zde jich je, zdá se, požehnaně. A ne, můj příspěvek opravdu není o islámu nebo o burkinách. Je o chování a výrazech ,Slušnočechů‘. Adminovi této stránky patří uznání a přeji pevné nervy,“ všímá si však server také komentáře podporujícícho aquacentrum.
Původní text ZDE.
Server Aktuálně.cz si pak všímá toho, že módní značky si oblíbily hidžáb. Mladé muslimky jsou totiž podle nich dobré pro byznys. Prodyšný hidžáb pro sport tak nedávno představila společnost Nike. Jak server podotýká, hidžáb se nyní mnohem častěji objevuje i v reklamních kampaních populárních oděvních firem, například Gap nebo H&M.
„Je to obrovský trh,“ podotkla Šelína Džanmohamedová, viceprezidentka společnosti Ogilvy Noir s tím, že mladé muslimky mají o značkách neuvěřitelný přehled a rády utrácejí.
Původní text ZDE
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef