Odhalení deníku. Roman nepřímo vlastnil plzeňskou škodovku

14.10.2011 7:29

Podle dokumentů, kterými disponuje MF Dnes, měl bývalý šéf ČEZu Martin Roman, ovládatat Škodu Plzeň.

Odhalení deníku. Roman nepřímo vlastnil plzeňskou škodovku
Foto: Zbyněk Pecák
Popisek: Martin Roman

Desítky písemných dokumentů a měsíce pátrání. Deník MF Dnes zmapoval, kdo se ve skutečnosti celá léta skrýval za složitým propletencem firem a fondů, které vlastnily plzeňskou Škodu. A jak probíhaly stamilionové transakce při její koupi.

V jedné pražské kanceláři vznikl 17. února 2004 zvláštní dokument. Čtyři dobří známí a kolegové z práce uzavřeli dohodu. Týká se firmy, kterou v dokumentu označují jako společnost "C", a rozhodují, kdo bude ve firmě novým předsedou představenstva, uvedl deník.

Více o ČEZu ZDE
Kauza Škoda Plzeň

Zároveň jednomu z nich, který odchází do úplně jiné firmy, písemně slibují, že se může do čela představenstva i na místo generálního ředitele kdykoliv vrátit. A také, že se bez jeho souhlasu žádné další změny ve vedení společnosti "C" dělat nebudou. Dokument pak všichni stvrdí svými podpisy.

Dohodu podepsali tehdejší manažeři plzeňské ŠkodyHolding Martin Roman, Tomáš Krsek, Jiří Zapletal a Michal Korecký. Společnost "C" je plzeňská Škoda, která ČEZ dodává turbíny pro elektrárny. A Martin Roman o dva dny později z firmy odešel a stal se členem představenstva ČEZ.

Roman: Dezinformční kampaň

Generálním ředitelem ČEZ se Roman stal až k 1. dubnu, ale do vedení firmy, jak bylo řečeno, nastoupil už za 48 hodin po podepsání dohody se svými kolegy. Tři ostatní, tedy Zapletal, Krsek i Korecký, dokument, který jim deník předložil, odmítli komentovat.

Roman tvrdí, že jde o dezinformační kampaň. "Nikdy jsem nebyl vlastníkem ani beneficientem Škody Holding. Dezinformační kampaň tvrdící opak je pouze nástrojem k vyvinutí tlaku na společnost ČEZ, aby ustoupila požadavkům umožňujícím dodavateli uhlí vydělat o 100 miliard více na úkor ČEZ, a tedy státu," ohradil se proti tvrzení MF Dnes Roman.

Podle Romana dokumenty, které tvrdí opak, nemohou být pravdivé.

Psali jsme:
Policie se bude zabývat vztahy Romana, ČEZu a Škody 
Rada ČEZ schválila konec Romana. Místo něj nastupuje Beneš

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ann

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Chalífát, konečné řešení pro Evropany.“ Proč veřejnoprávní TV opět zamlčela? Analytik na nohou

5:00 „Chalífát, konečné řešení pro Evropany.“ Proč veřejnoprávní TV opět zamlčela? Analytik na nohou

TÝDEN V MÉDIÍCH Dokud byl Pavel Tuleja rektorem Slezské univerzity v Opavě, nikoho jeho publikační č…