ParlamentníListy.cz
» Aréna » Monitor » Pchá, jaká krize? CzechTourism si pořídil správu Facebooku a spol. Jeden příspěvek denně za 80 tisíc měsíčně. A to je jenom špička ledovce utrácení
Pchá, jaká krize? CzechTourism si pořídil správu Facebooku a spol. Jeden příspěvek denně za 80 tisíc měsíčně. A to je jenom špička ledovce utrácení
29.05.2020 16:08
KAM JDOU VEŘEJNÉ PENÍZE Koronavirovou krizí byly zasaženy téměř všechny firmy, většina firem šetřila, neměla na výplaty pro své zaměstnance. Jednou z nejvíce zasažených oblastí byl určitě cestovní ruch. Zřejmě se to ale netýká státní příspěvkové organizace CzechTourism, která spadá pod Ministerstvo pro místní rozvoj. Ta uzavřela v poslední dubnový den smlouvu na správu svých sociálních sítí a agentuře MARK/BBDO, a.s. za to zaplatí více než 78 tisíc měsíčně.
„Správa globálních účtů na sociálních sítích agentury CzechTourism,“ tak zní přesně úkol společnosti MARK/BBDO, jak stojí ve smlouvě. Konkrétně půjde o Facebook, Twitter a Instagram, kde budou obstarávat každodenní správu a tvorbu obsahu, která má za cíl například zvýšit počet sledovatelů.
Anketa
Dokáží Hana Lipovská a Xaver Veselý něco skutečně změnit v ČT?
Zajímavá je část smlouvy, ve které jsou obsaženy konkrétní požadavky objednavatele na správu jednotlivých profilů.
Začněme Facebookem. Denní správa profilu, která zahrnuje alespoň dvacet postů měsíčně a minimálně pět stories za jeden měsíc. Reklamní kampaně jsou v plánu čtrnáctkrát za jeden rok. Dalším úkolem na této sociální sítě je denně maximálně třicet minut vyřizovat přijaté zprávy. Za každý měsíc práce musí CzechTourism dostat report o práci.
Velmi podobná je i starost o profil na Instagramu. I zde musí firma MARK/BBDO publikovat měsíčně alespoň třicet příspěvků a patnáct stories a případně může také přidat minimálně dvě videa. Správa komentářů a zpráv bude probíhat maximálně deset minut denně. Navíc se zde přidává kontakt s influencery.
Poslední sítí, kterou má MARK/BBDO na starost, je Twitter, kde jde opět o podobnou práci. Alespoň třicet příspěvků měsíčně a maximálně deset minut denně správa komentářů a přijatých zpráv a na závěr měsíce zpráva o činnosti.
Spolupráce je uzavřena na jeden rok v celkové výši 944 526 korun včetně DPH, přesně tedy 78 710 korun měsíčně. Nutno podotknout, že deset procent z ceny je určeno na placenou propagaci příspěvků. I tak ale hovoříme o 70 tisících měsíčně.
Podle registru smluv se nejedná o jednorázovou spolupráci. Další výdaje CzechTourismu tímto směrem přinesou PL příští týden.
ParlamentníListy.cz se soustavně věnují upozorňování na smlouvy státních, krajských a městských institucí. Pravidelně přinášíme informace o utrácení veřejných prostředků, nad kterým často zůstává rozum stát. Jelikož se souhrnně jedná o desítky textů, rozhodli jsme se od 1. června 2020 tyto materiály sjednotit, aby je měli čtenáři možnost lépe dohledat. Všechny články proto naleznete pod shodným tagem "Kam jdou veřejné peníze".