Plesl zvedl kritikou ČT ze židle Wollnera. Ten mu nyní připomněl, co se odehrálo v roce 2011

2. 2. 2017 17:21

Šéfredaktor Babišovy MF Dnes Jaroslav Plesl nekompromisně zkritizoval Českou televizi za to, jak informuje diváky o osobní finanční situaci ministra financí. Lidé by prý možná věřili zprávám veřejnoprávní televize víc, kdyby nebylo tak zjevné, že straní miliardáři Zdeňku Bakalovi, Václavu Havlovi a TOP 09. Marek Wollner z Reportérů ČT si však útok nenechal líbit a připomněl něco z Pleslovy minulosti...

Plesl zvedl kritikou ČT ze židle Wollnera. Ten mu nyní připomněl, co se odehrálo v roce 2011
Foto: archiv ČT
Popisek: Novinář a spisovatel Marek Wollner

Na mediální scéně je zase jednou pěkně horko. Postarali se o to především novináři serveru Echo24.cz a České televize, kteří vzali za slovo ministra financí Andreje Babiše a spočítali, že šéfovi státní kasy kamsi zmizelo na 150 milionů korun, když kupoval dluhopisy společnosti Agrofert. Babiš tuto informaci označil za štvavou kampaň vůči své osobě a Jaroslav Plesl se postavil na stranu svého pana majitele. Babiš vlastní jak MF Dnes, tak Lidové noviny či Rádio Impuls.

Plesl se domnívá, že Česká televize nepůsobí důvěryhodně, když tak okatě prosazuje politický směr miliardáře Zdeňka Bakaly, TOP 09 a Václava Havla. Tento proud už je prý dnes v Česku jen menšinový, ale v České televizi stále notně rezonuje.

Loajalita je správná věc. Jenže...

Marek Wollner z reportérů ČT však neváhal a na sociální síti Facebook připomněl, že i Plesl v minulosti pracoval pro Bakalu. Postupem času jen vyměnil jednoho miliardáře za jiného.

„Ale je třeba připomenout, že tak, jak ji dnes Jaroslav Plesl horlivě projevuje Andreji Babišovi, tak ji ještě před pár lety projevoval právě Zdeňku Bakalovi. Důkaz? Když jsme v roce 2011 dělali kdoví už kolikátou reportáž o OKD a panu Bakalovi, chtěli jsme dát prostor pro vyjádření i Jaroslavu Pleslovi,“ prozradil Wollner.

Plesl se však tehdy moc neměl k tomu, aby se ke kauze svého tehdejšího zaměstnavatele vyjadřoval. Mlčel prý stejně, jako mlčí dnes k aféře dluhopisů Andreje Babiše. Aby své tvrzení doložil, doplnil Wollner jedno Pleslovo vyjádření právě z roku 2011.

„Americký soudní dokument s informacemi o prodeji Patrie, od kterého jsme se k tomuto příběhu dostali, je volně přístupný na internetu. Jako první a zřejmě jediný na něj před lety v Lidových novinách upozornil novinář Jaroslav Plesl. Dnes říká, že už si na to přesně nevzpomíná a nepokládá za vhodné o tom mluvit. Z Lidovek přešel do Hospodářských novin, a ty, jak víme, vlastní právě Zdeněk Bakala. Zůstávají otázky, na které jsme nedostali buď žádné, anebo jen částečné odpovědi.“ (Cesta Zdeňka Bakaly/Reportéři ČT / 24. 1. 2011.)

Zaměstnanec České televize si nakonec klade otázku, jak dlouho asi vydrží Pleslova loajalita vůči Babišovi. Možná jen do doby, než najde práci u jiného oligarchy. „Sorry jako,“ uzavírá Wollner svou úvahu dnes už dobře známým souslovím Andreje Babiše.

Kompletní vyjádření Marka Wollnera:

Tak Jarda Plesl, šéfredaktor MFD, pohovořil o publicistice ČT. Cituju. "A teď si představte, jak na lidi asi působí, když Česká televize (a.k.a. Bakala TV) začne Babiše dusit na tom, že si za miliardu koupil dluhopisy své fungující firmy, když Bakala naopak dluhopisy své firmy prodával investorům a výnosy ve výši desítek miliard korun si posílal do kapsy jako dividendu, aby firmu nakonec nechal zkrachovat.

Na čí stranu si myslíte, že se postaví člověk s normálním úsudkem?"

Na čí stranu se postaví člověk s normálním úsudkem je vždy složité říct, ale určitě víme, na čí stranu se postavil šéfredaktor MFD. Jeho tištěný list o případu dluhopisů majitele novin důsledně mlčí.

Loajalita je určitě správná věc.

Ale je třeba připomenout, že tak, jak ji dnes Jaroslav Plesl horlivě projevuje Andreji Babišovi, tak ji ještě před pár lety projevoval právě Zdeňku Bakalovi. Důkaz? 
Když jsme v roce 2011 dělali kdoví už kolikátou reportáž o OKD a panu Bakalovi, chtěli jsme dát prostor pro vyjádření i Jaroslavu Pleslovi. Doslovný přepis:

„Americký soudní dokument s informacemi o prodeji Patrie, od kterého jsme se k tomuto příběhu dostali, je volně přístupný na internetu. Jako první a zřejmě jediný na něj před lety v Lidových novinách upozornil novinář Jaroslav Plesl. Dnes říká, že už si na to přesně nevzpomíná a nepokládá za vhodné o tom mluvit. Z Lidovek přešel do Hospodářských novin, a ty, jak víme, vlastní právě Zdeněk Bakala. Zůstávají otázky, na které jsme nedostali buď žádné, anebo jen částečné odpovědi.“ (Cesta Zdeňka Bakaly / Reportéři ČT / 24. 1. 2011.)

No, ona ta loajalita někdy někomu vydrží hodně dlouho. Minimálně tak dlouho, dokud si ji nekoupí další oligarcha.

Sorry jako.

 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: mp

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Močí a vyměšují na ulici, napsala o migrantech důchodkyně. Takto prý dopadla. A další zprávy ze Švédska

9:51 Močí a vyměšují na ulici, napsala o migrantech důchodkyně. Takto prý dopadla. A další zprávy ze Švédska

Švédská novinářka Judith Bergmanová píše o neutěšené bezpečnostní situaci ve Švédsku, kde se neustál…