Prachař by při zvolení do Senátu chtěl zůstat ministrem dopravy

14.05.2014 16:43

Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) má zájem kandidovat na podzim do Senátu a po svém případném zvolení by chtěl nadále zůstat šéfem dopravy. O jeho kandidatuře ale zatím není stále definitivně dohodnuto, řekl dnes sám Prachař na setkání s novináři u příležitosti 100 dní ve funkci ministra dopravy. Do září v čele rezortu dopravy ministr slíbil připravit zákon o drahách a do července zahájit transformaci společnosti Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po vzoru rakouské firmy Asfinag.

Prachař by při zvolení do Senátu chtěl zůstat ministrem dopravy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr obrany Martin Stropnický s ministrem dopravy Antonínem Prachařem

„Pokud by hnutí ANO navrhlo moji nominaci, tak si myslím, že by to nevedlo k žádnému střetu zájmů a jsem připravený tuto nominaci přijmout," uvedl Prachař. Zároveň poznamenal, že působení ministrů dopravy je v Česku velice krátké, v průměru dosahuje devíti měsíců, na což si údajně stěžují i zahraniční partneři při společných jednáních o vzájemném propojování dopravních tahů.

Mezi nejbližšími úkoly dopravního úřadu Prachař uvedl zpracování zákona o drahách, který chce resort v září předložit do Poslanecké sněmovny. Právě novým zákonem o drahách, který by obsahoval i vznik nezávislého regulačního orgánu na železnici, Prachař podmiňoval otevírání dotovaných železničních tratí soukromým dopravcům. Harmonogram postupu resortu a případných výběrových řízení na jednotlivé tratě plánuje resort představit v srpnu.

Nově organizované ŘSD

Z dalších železničních témat dále ministr uvedl zlepšení hospodářských výsledků státního nákladního dopravce ČD Cargo. Dopravce během prvních tří letošních měsíců vytvořil zisk před zdaněním 164 milionů korun, což představuje o 229 milionů lepší výsledek, než s čím počítal plán, uvedl Prachař. Za zlepšením hospodaření je podle ministra změna obchodních podmínek, kdy dopravce nabízí kompletní přepravní služby po celou délku trasy. Pokud je potřeba zboží překládat na kamiony, působí ČD Cargo rovněž jako dodavatel těchto služeb, které společnost sama dále objednává u kamionových dopravců.

Od 1. července má podle Prachaře v Ředitelství silnic a dálnic ( ŘSD) fungovat nová organizační struktura, s jejímž vytvořením mají české straně pomáhat odborníci z rakouského správce silniční sítě společnosti Asfinag. Posílit by se měl především úsek investic. „Od roku 2010 nebudujeme žádný z nových projektů na výstavbu dopravní infrastruktury," uvedl Prachař. V současnosti se pouze oprašují starší projekty, které nebyly dotažené do konce a nové se téměř neprojektují. Posílit by na ŘSD mělo i právní oddělení na úkor externích právních poradců a zaměřit se více na oblast údržby.

Právě ŘSD při příchodu Prachaře postihly největší personální změny z celého resortu. Provedené změny ministr obhajuje s tím, že je naprosto logické, že si do vedení podřízené organizace vybral vlastní tým lidí s jasným mandátem, jak organizaci nově řídit. Prachař z funkce šéfa ŘSD nejprve odvolal bývalého generálního ředitele Pavla Kočicu a po zhruba dvou měsících vyměnil i pověřeného šéfa Jiřího Majera Janem Kubišem. Právě Kubiš krátce po svém nástupu výrazně obměnil většinu vedení této státní příspěvkové organizace.

V průběhu léta by podle předpokladu ministerstva mohla být účinná změna zákona stanovující maximální výkupní cenu pozemků pod budoucími silničními a železničními stavbami. Novela zákona umožňující zvýšit bonus v případě dobrovolného prodeje až patnáctinásobně, kterou během zkráceného řízení vetovaly opoziční ODS a TOP 09, by se podle Prachaře mohla dostat na jednání sněmovny opět 6. června.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Aby nám EU neuchvátili extrémisti.“ Nerudová prozradila, proč chce do Bruselu

11:22 „Aby nám EU neuchvátili extrémisti.“ Nerudová prozradila, proč chce do Bruselu

Jednotná v rozmanitosti. Motto, které EU používá už od roku 2000. Je ale i po 24 letech jednota skál…