Praha chce od března opět vydávat papírové kupony na MHD, fungovat by měly spolu s Opencard

23.01.2015 16:22

Praha chce od března opět začít vydávat papírové kupony na MHD. Souběžně s nimi mají zůstat i karty Opencard. Vyplývá to z materiálu, jenž by v úterý měla projednat rada a který má ČTK k dispozici. Rada zároveň nechá vypracovat analýzu, co s projektem Opencard dál. Informace ČTK a existenci materiálu potvrdil zastupitel Jakub Michálek (Česká pirátská strana). Praha má kvůli údajně nevýhodným smlouvám z minulosti s Opencard dlouhodobé problémy.

Praha chce od března opět vydávat papírové kupony na MHD, fungovat by měly spolu s Opencard
Foto: Škoda Transportation
Popisek: Trolejbus Škoda 31 Tr , ilustrační foto

Primátorka Adriana Krnáčová (za ANO) podle podkladů o přechodu na papírové kupony na začátku týdne informovala dopravní podnik a organizátora dopravy, organizaci Ropid. Mají připravit technologickou podporu a informační kampaň. "DPP považuje za předčasné vytvářet jakékoliv závěry v souvislosti s tímto materiálem, předtím, než bude projednán radou," řekl k tomu mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.

Z materiálu pro radu vyplývá, že pokud bude možné vytisknout kupony dřív, zavede je město ještě před začátkem března. Platnost ročních kuponů na MHD nebude nově možné přerušit, papírové kupony to totiž neumožňují, Praha proto tuto možnost zruší i u Opencard. Bude to platit jen pro nově koupené kupony.

V pondělí primátorka v rozhovoru s ČTK uvedla, že o osudu Opencard bude jasno do konce měsíce. Víc k tomu vytrvale odmítá sdělit, stejně jako zastupitelský klub České pirátské strany, který s koalicí situaci kolem karty řeší. Zástupci firmy eMoneyServices, která vlastní práva k Opencard, tvrdí, že Praha zatím neřekla ani to, zda chce v projektu pokračovat či nikoli. Za bezchybný chod Opencard ručí jen do konce měsíce.

Praha bude první na světě...

"Praha bude prvním městem na světě, které se po úspěšném zavedení elektronického odbavování vrátí k papírovým kuponům," řekl dnes mluvčí EMS Martin Opatrný. "Garantovat navíc souběh obou systémů bez dohody s EMS není možné," tvrdí. Kritiku si vedení města vysloužilo i od opozice. "Jedná se o nejhorší možné řešení, které nás vrací do minulosti," řekl předseda pražské ODS Filip Humplík.

Situaci kolem projektu Opencard, který Prahu vyšel na minimálně 1,35 miliardy korun, bez výsledku řešilo již několik politických reprezentací. Sama primátorka v prosinci loňského roku tvrdila, že řešení situace představí do Vánoc. Koalice ale dosud žádné nepředložila.

Kartu Opencard, která slouží především jako tramvajenka, si dosud vyzvedlo asi 1,2 milionu cestujících. Deset minulých radních za TOP 09 a ODS kvůli projektu čelí obvinění. Spor Prahy a EMS řeší soud.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: dkr, čtk

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

18:35 Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

„Pokud ten pán neví, co se stalo 15. března 1939, tak je otázka, jestli je pro výkon funkce preziden…