Praha chce prodloužit zákaz průjezdu částí Smetanova nábřeží

23.12.2020 6:30

Vedení Prahy chce zachovat zákaz průjezdu aut částí Smetanova nábřeží i po 1. lednu 2021 a už o něj požádalo příslušné orgány. Zrušení levého odbočení z mostu Legií se ukázalo jako přínosné pro všechny druhy dopravy.

Praha chce prodloužit zákaz průjezdu částí Smetanova nábřeží
Foto: Karel Šebesta
Popisek: Pusto prázdno na Smetanově nábřeží

Automobily křižovatkou projíždějí rychleji a je v ní třikrát méně dopravních nehod, uvedl dnes primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Omezení začalo platit letos 23. května, platné je do konce letošního roku. Opatření v minulosti vyvolalo kritiku opozičních ODS a ANO nebo Prahy 1.

Anketa

Kdo by se Vám po diskutovaném odchodu Petra Dvořáka z ČT líbil v jejím čele?

hlasovalo: 13886 lidí
Zákaz odbočení z mostu Legií na nábřeží prospěl podle náměstka například plynulosti tramvajové dopravy. Automobily totiž neblokují protijedoucí tramvaje směrem z Národní ulice. „Přes tuto křižovatku jezdí všechny pražské páteřní tramvajové linky. Oblastí denně projede 86.000 lidí v tramvajích. V průměru jen na této křižovatce každý spoj ušetří 30 sekund,“ uvedl Scheinherr.

Průjezdnost křižovatky u Národního divadla má vliv na plynulost MHD na dalších místech nejen v centru, ale i v dalších částech Prahy, tedy tam, odkud či kam linky projíždějící kolem Národního divadla jedou. „Namátkou třeba Dejvice, Modřany, Vršovice nebo Kobylisy,“ uvedl.

Podle Scheinherra je změna přínosem také pro automobilisty. „Každý řidič ušetří na křižovatce v průměru pět sekund. Křižovatka je oproti loňsku o 11 procent méně zatížená a z desítky nehod v roce 2019 jsou tři v roce 2020. Zrušení levého odbočení má také pozitivní vliv na kapacitu křižovatky. Celkově ji zvyšuje a může tam projet více aut plynuleji,“ uvedl náměstek.

Kvůli omezení se objevily v minulosti spory nejen s opozicí, ale kritizovali jej někteří koaliční zastupitelé. Nyní to podle náměstka nehrozí, neboť s koaličními Piráty a Spojenými silami pro Prahu (TOP 09 a STAN) záležitost prodiskutoval. Scheinherr se také sešel se zástupci Prahy 1. „Místním jsme vyšli vstříc a umožnili jim vjezd z Národní na Masarykovo nábřeží. To bylo několik let zakázané,“ dodal.

Město plánuje také úpravy tramvajové infrastruktury na obou stranách řeky. Vznikne chybějící zastávka Karlovy lázně na Smetanově nábřeží mezi zastávkami Národní divadlo a Staroměstská. Nová zastávka se plánuje také u Žofína ve směru k divadlu. Rozšiřovat se mají i tramvajové ostrůvky.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ukazoval s Černochovou „zákaz Slovákům“, teď se Naď chlubí národním dresem. Lidé mu napsali své

4:46 Ukazoval s Černochovou „zákaz Slovákům“, teď se Naď chlubí národním dresem. Lidé mu napsali své

„Fotit se s cedulkou ‚Slovákům vstup zakázán‘ a potom se předvádět ve slovenském dresu může jen čist…