Zábrany vyrostly například v Kaprově ulici u stanice metra Staroměstská. Hlavní město zde chce poprvé vyzkoušet čerpadla, která budou odvádět vodu z místních studní přes připravené šachty. Protipovodňové díly přivezla nákladní vozidla z centrálního skladu v Dubči.
Stavbu hrází si vyzkouší také veřejnost
Kvůli výstavbě je uzavřen pravý břeh řeky. Motoristé neprojedou po Masarykově, Smetanově a Dvořákově nábřeží. Mimo provoz jsou pro ně i některé přilehlé ulice.
Dopoledne začne na Žofíně oficiální program pro veřejnost. Lidé se budou po celý den moci zapojit do soutěží ve stavbě hrází, prohlédnou si speciální techniku a uvidí zásah integrovaného záchranného systému. Po skončení akce budou hasiči hráze do pozdních večerních hodin rozebírat.
Protipovodňová opatření jsou téměř kompletní
Rozvodněná Vltava v srpnu před deseti lety zatopila několik čtvrtí a evakuovány byly desítky tisíc obyvatel. Pod vodou skončily stanice metra, část zoologické zahrady, voda poškodila řadu staveb a památek. Záplavy ve městě napáchaly škody zhruba za 27 miliard korun.
Protipovodňový systém se v Praze začal připravovat v roce 1997. Tvoří jej zemní valy, betonové stěny a mobilní hrazení. Plánovaná opatření jsou v metropoli již téměř kompletně funkční, zbývá dokončit a zkolaudovat stěnu ve Velké Chuchli. Celkově po dokončení budou dosahovat délky 19,255 kilometru, z toho 6,925 kilometru měří mobilní hráze.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe