Cenové ohodnocení redaktorů se paradoxně zvyšuje vzhledem k tomu, že tržby z reklam a výtisků se snižují. Příjmy z inzerce se vloni snížili o desetinu na 16,5 miliardy korun. Pokles prodeje výtisků zaznamenaly časopisy a většina deníků.
Této vlně se úspěšně vyhýbá třeba týdeník Respekt. Jeho prodeje se meziročně zvýšily o 17,6 procenta na přibližně 33 tisíc výtisků. Čtenáři si také více kupují časopis Enigma. Tento měsíčník o záhadách a různých konspiračních teoriích zvýšil svůj prodej na 44 tisíc výtisků, tedy o 17,8 procenta.
"Je nepochybné, že všechny mediální domy v Česku šetří a snižují náklady, poprvé se propouští a poprvé v posledních letech vidím novináře bez práce, to dřív nebylo. Na výši platů se to podle mě určitě projeví, možná se zpožděním,“ tvrdí mediální komentátor Miloš Čermák pro ČTK.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: afk